لاریجانی: باید به جای قیل و قال های سیاسی، به مشکلات مردم توجه شود

به گزارش ایرنا، دکتر ‘علی لاریجانی’ چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از خدمات دو دوره نمایندگی حجت الاسلام والمسلمین بنایی در مجلس شورای اسلامی در قم خاطرنشان کرد: شاید برای برخی افراد جنجال های سیاسی جنبه سرگرمی داشته باشد و روزگار بر آنها بگذرد ولی نیازهای مردم بیش از هر چیزی مهم و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی گرانی و بیکاری به عنوان دو چالش بزرگ باید مورد توجه مسوولان به خصوص نمایندگان مجلس قرار گیرد، توجه به مسائل اقتصادی کشور، تلاش برای تحقق عدالت،توسعه کشور و معیشت مردم بسیار جدی است.

لاریجانی همچنین گفت: در هر دوره ای که مجلس مستقل بوده شرایط کشور از این اهمیت برخوردار بود که می تواند روی پای خود بایستد، بنابراین مجلس نهم با توجه به گذشته ، استقلال خود را حفظ خواهد کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما مسائل زیادی در کشور داریم و امید است نمایندگان به جای پرداختن به مسائل جانبی و حاشیه ای، به مشکلات مردم برسند.

لاریجانی داشتن روحیه مشورت پذیری و استفاده از ظرفیت نخبگان را بسیار مهم دانست و گفت: ما ظرفیتی در مجلس نهم ایجاد خواهیم کرد که نخبگان در حوزه انتخابیه بتوانند از طریق نمایندگان مجلس آرا ونظرات خود را مطرح کنند و قطعا این ارتباط نخبگان استانی با نخبگان ملی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تندروی در برخی امور شرایط نامتعارفی را در کشور ایجاد می کند و این می تواند شرایط کشور را به صورت بلاوجه در مسیری قرار دهد که سایش شخصیتی ایجاد نمایدو این عقلانی نیست و به کشور نیز آسیب می رساند.

لاریجانی خواهان توجه همه مسوولان به توصیه های رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام راحل شد و گفت: ایشان به قوا و مسوولان توصیه کرده که دچار غرور نشوند، از ظرفیت هم استفاده کنند، دچار وهم و خودشیفتگی نشوند، متواضع باشند اینها مطالب بسیار مهمی است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همانگونه ایشان فرمودند اشرافی گری و رفتن به سمت امور رفاهی برای حاکمان ممنوع است این مباحث باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

لاریجانی گفت: در شرایط حساسی قرار داریم فضا را باید آرام نگه داریم تا از ظرفیت فکری خردمندان و تعامل فکری آنها استفاده شود و امید است مجلس نهم پایه گذار این حرکت باشد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیر تحولی مجلس در ادوار مختلف گفت: مجلس اول تا هفتم در حکومت قبلی ، مجالس قوی بودند ولی از مجلس هفتم تا سیزدهم در دوره پهلوی، دوره سیاه پارلمان ایران بود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دوره شکوفایی مجلس در ایران بود که حساسیت های دینی و اراده برای تحقق مبانی دینی جدی بوده و همه آرای فکری هم در مجلس ساری و جاری بوده است.

وی گفت: بسیاری از ظرفیت های فکر اسلامی هنوز در صحنه قانونگذاری مدون نشده است بر همین اساس ما مرکز تحقیقات اسلامی مجلس را در شهر مقدس قم راه اندازی کردیم تا با جدیت این کار دنبال و منظومه ای از از فکر دینی اخذ و شکل قانونی به خود گیرد.

لاریجانی خاطرنشان کرد: اینگونه نیست که ما بر اساس عرف، شرایط را بسنجیم و قانون وضع کنیم که مخالفتی با شرع نداشته باشد بلکه با تحقیق و پژوهش، از درون قرآن و سنت با همکاری اسلام شناسان منظومه ای تشکیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد و این کار به تئوری پردازی سنگینی نیاز دارد، باید روی این تامل و کار کرد.

وی در پایان از خدمات حجت الاسلام بنایی در مجلس هفتم و هشتم قدردانی کرد و گفت: ایشان بسیار فعالانه و با جدیت کارهای مربوط به قم را پیگیری کرده و از نمایندگان فعال مجلس بود.

۷۴۰۱/ ۵۵۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۷۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.