لاریجانی: توافق اتحادیه عرب و آمریکا برای عقب نشینی اسرائیل به مرزهای ۱۹۶۷ جنبه بازیگوشی دارد

۱۱اردیبهشت،

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس ملی سوریه دیدار و گفتگو کرد و پس از این دیدار در نشستی خبری پاسخگوی سوال خبرنگاران بود.

وی در پاسخ به اینکه به دنبال خبرها انتشار یافته اتحادیه عرب و آمریکا به نیابت از اسرائیل به توافق رسیدند که رژیم صهیونیستی به مرزهای ۱۹۶۷ عقب نشینی با تبادل زمین عقب نشینی کند، نظر شما در دربارهٔ این توافق کیست، گفت: آنقدری که در رسانه ها دیدم این طرح یک طرح خام است و بیشتر جنبه بازیگوشی دارد.

لاریجانی افزود: بعید است که آنها متوجه نشوند که حقوق فلسطینی ها جنبه بازیگوشی ندارد، این توافق شاید بخاطر فشارهایی است که بر اسرائیل وارد می گردد.

رئیس مجلس ادامه داد: آنها می خواهند با این طرح گشایشی برایشان ایجاد شود و اسرائیل را از انزوا خارج کنند، حالا می گردد قدری فهمید که سروصداها در سوریه با چه هدفی است. ما از این طرح ها بسیار دیده ایم و در این چند دهه اخیر نیز چنین طرح ایی بسیار بوده که معمولا با سروصداهایی بوجود می آید و بعد از مدتی فروکش می کند.

از لاریجانی پرسیده شد که آیا شما به این طرح امیدوار نیستید که لاریجانی پاسخ داد: ما به این طرح خوشبین نیستیم و بیشتر جنبه بازیگوشی دارد، ضمن اینکه حقوق فلسطینی ها را محقق نمی کند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.