لاریجانی: حضور مؤثر در عرصه‌های بین المللی در گرو انسجام جنبش عدم تعهد است

 به گزارش خبرآنلاین، عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس ملی الجزایر بعد از ظهر امروز (پنجشنبه ۹ شهریور) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

 در ابتدای این دیدار دکتر لاریجانی روابط جمهوری اسلامی ایران و الجزایر را خوب و رو به گسترش توصیف کرد و گفت: ظرفیت های مناسبی در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد که با گسترش روابط پارلمانی می‌توان بسترهای قانونی آن را فراهم کرد.

 براساس خبر منتشر شده خبرگزاری خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزاری اجلاس سران کشورهای عدم تعهد در تهران را فرصتی برای هم اندیشی پیرامون مهمترین مسائل و تحولات جهان دانست و افزود: باید با تقویت انسجام و همگرایی میان کشورهای عضو این جنبش ضمن حفظ استقلال آن زمینه حضور مؤثر این جنبش در عرصه های بین‌المللی را فراهم ساخت.

 رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه به ویژه تحولات سوریه٬ تصریح کرد: باید در چارچوب همکاری کشورهای منطقه از گسترش بحران در منطقه جلوگیری کرد.

 در ادامه این دیدار عبدالقادر بن صالح رئیس مجلس ملی الجزایر با تبریک موفقیت‌آمیز برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش تعهد در کشورمان٬ گفت: برگزاری موفق این کنفرانس علی رغم پاره‌ای از تلاش‌ها برای جلوگیری از برگزاری آن در تهران پیروزی بزرگی برای تمام اعضای این جنبش است.

 وی بر اهتمام مقامات سیاسی و پارلمانی کشور الجزایر بر گسترش مناسبات دوستانه در زمینه های مختلف با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: و افزود: افزایش سطح مراودات اقتصادی و بازرگانی دو کشور تلاش بیشتر مقامات طرفین را می طلبد

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.