لاریجانی خبرداد: تلاش برای تقویت بنیه‌های فکری مجلس+ واکنش رئیس مجلس به حملات تروریستی عراق

علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی در سخنانی با اشاره به جایگاه مجلس در بعد نظارتی اظهار کرد: تلاش کردیم در کمیسیون‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که سیستم نظارتی هر چه بیشتر تقویت شود.

به گزارش فارس، علی لاریجانی با اشاره به اینکه مجلس از جنبه تخصصی وضعیت مطلوبی دارد، گفت: پیگیری امور در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر با جدیت دنبال می‌شود و ما نیز همواره تلاش می‌کنیم که از نظرات بزرگان بهره‌مند شده و این نظرات را در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دنبال کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در مسئله قانون‌گذاری نسبت به ضوابط اسلامی توجه کامل صورت گیرد، اظهار کرد: در همین راستا نسبت به راه‌اندازی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم اقدام کردیم.

وی بیان کرد: در این مرکز طرح‌ها و لوایح از نظر دینی و اسلامی مورد بررسی قرار می‌گیرد و ما تلاش می‌کنیم که مجلس پایگاه مستقلی برای فکر و اراده کشور باشد.

لاریجانی با بیان اینکه بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی داشته‌ایم که در هر حوزه انتخابیه از ظرفیت نخبگان استفاده شود تا در کل بنیه‌های فکری مجلس تقویت شود.

وی در خصوص وضعیت رسیدگی به عمران و آبادانی شهر قم اظهار کرد:‌ درباره شهرسازی قم و مترو بودجه‌های خوبی در نظر گرفته شده است و این مجوز نیز برای شهرداری صادر شده است که بتواند در پروژه‌های عمرانی نسبت به فروش اوراق مشارکت اقدام کند.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به بدهی‌های دولت به آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: برای پرداخت این بدهی‌ها بودجه لازم تخصیص داده خواهد شد.

وی همچنین گفت:‌ با تصمیم مجلس آب، برق و گاز مساجد و حسینه‌ها در سراسر کشور رایگان خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به کمک‌های صورت گرفته به مراکز دینی و پژوهشی در قم اظهار کرد: این مراکز در زمینه تولید فکر به موفقیت‌های ارزنده‌ای دست یافته‌اند و باید بیشتر حمایت شوند.

دولت عراق با عوامل تروریستی برخورد کند
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حملات تروریستی اخیر در کشور عراق گفت: کشور عراق نیز مانند سایر کشورهای مسلمان منطقه همواره در معرض حملات تروریستی قرار داشته که ما نیز ضمن محکوم کردن اینگونه حملات از دولت عراق می‌خواهیم تا عوامل را شناسایی کرده و با آنها برخورد قاطعی داشته باشد.

علی لاریجانی که دقایقی پیش در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، ضمن محکوم کردن حملات تروریستی اخیر عراق، افزود: کشور عراق یک کشور دوست و همسایه است و ما هرگونه تعرض به مردم مسلمان این کشور را محکوم می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شناسایی عوامل تروریستی اینگونه حملات کار دشواری نیست، تاکید کرد: غربی‌ها و رژیم صهیونیستی همواره دشمنی دیرینه‌ای با کشورهای عربی مستقل منطقه داشته‌اند که سرمنشأ همه این اختلافات و درگیری‌ها نشأت گرفته از همین کینه‌توزی‌ها است که ریشه آن باید خشکانده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی دیگر از علل این گونه حملات از سوی برخی گروه‌ها و احزاب به فعالیت‌های جهادی و آزادیبخش یاد می‌شود، گفت: مگر می‌شود که هم جان مردم را به خطر انداخت و هم دست به فعالیت‌های تروریستی زد.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشورهای غربی هیچگاه خواهان گسترش عدالت و پیشرفت در کشورهای عربی منطقه و استقلال آنها نیستند، اظهار داشت: مهمترین علتی که می‌توان برای این نوع حملات متصور بود، دشمنی و بغض کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی است.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به اینکه دولت کشور عراق باید با این گونه حملات تروریستی به شدت برخورد کرده و موضوع صریح و منطقی اعمال کند، یادآور شد: در سال‌های اخیر و پس از استقلال کشور عراق همواره شاهد موجی از فعالیت‌های تروریستی در این کشور مسلمان بوده‌ایم که عملکرد دولت عراق باید منطقی‌تر و در خور شأن ملت مسلمان عراق باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از گروه‌ها و احزاب از این گونه حملات به فعالیت‌های جهادی و آزادیخواهی تعبیر می‌کنند، افزود: مهمترین هدفی که از این حملات دنبال می‌شود چیزی جز کشتار مردم بیگناه و بی‌دفاع عراق نیست، به طوری که شواهدی از فعالیت‌های جهادی یا آزادیخواهی در این جور حملات دیده نمی‌شود.

لاریجانی در ادامه سخنانش به نتایج دیدار نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مولفه‌هایی که در دیدار با رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ایشان از نمایندگان خواستار شدند همدلی و اتحاد سازنده به عملکرد مجموعه دولت بود که این موضوع از نظر ایشان مناقاتی با استقلال قوای مقننه ندارد.

رئیس نهاد قانونگذاری در پایان به یکی دیگر از نتایج این دیدار اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که مدنظر رهبری در دیدار روز گذشته بود انتقاد سازنده و ارائه راهکار برای موارد مورد بحث است که این موضوع نیز در مجلس نهم پیگیری می‌شود.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.