لاریجانی: در سوریه اصلاحات لازم است

۰۹ام بهمن ،

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوریه نیازمند اصلاحات است تأکید کرد که راه‌حل مسئله سوریه گفت‌وگوهای سیاسی است.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد اوضاع سوریه اظهار داشت: آن چیزی که ایران از قبل هم تأکید می‌کرد این بود که مسئله سوریه و ایجاد دموکراسی در این کشور و تقویت آن با سلاح امکانپذیر نیست.

وی افزود: ما این نصیحت را هم برای سوریه و هم برای بحرین و هم کشورهای دیگر داشتیم که با دخالت نظامی نمی‌شود دموکراسی ایجاد کرد که این حرف ناصحانه را گوش نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می‌رسد که غربی‌ها و هم بعضی کشورهای منطقه اشتباه کردند که سبب درگیری در سوریه شدند.

وی با بیان اینکه مشکلات کنونی سوریه با این وضع قابل حل نیست، اظهار داشت: باید گفت‌و گوهای سیاسی جایگزین رفتارهای کنونی شود و تأکید ما هم همان حرف قبلی است.

لاریجانی تصریح کرد: ما همیشه گفته‌ایم که در سوریه اصلاحات لازم است و ما مخالفتی با اصلاحات نداریم؛ ما به یک مردم‌سالاری دقیق اعتقاد داریم همانطور که در مصر، تونس،‌ لیبی و جاهای دیگر هم این مسئله را اعلام کردیم. در سوریه هم باید مردم‌سالاری غنی و دموکراسی تقویت شود که این کار با سلاح و سرنیزه امکانپذیر نیست.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.