لاریجانی در نشست خبری با بان‌کی‌مون: اجازه ندهید کشورهای زورگو در منطقه جنجال‌آفرینی کنند

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با بان‌کی‌مون، بعد از دیدار و گفت‌وگو با او، گفت: امیدواریم آقای بان‌کی‌مون در این زمینه حضور فعال‌تری داشته باشند و اجازه ندهند که کشورهای زورگو در منطقه آشوب و جنجال‌آفرینی ایجاد کنند.

 وی گفت: در این دیدار در مورد مسائل مهم منطقه صحبت شد چون مسائل حساسی در منطقه وجود دارد که رویکرد ایران در مورد آنها ایجاد صلح و آسایش در منطقه است.

لاریجانی افزود: ما با کشورهای همسایه در منطقه روابط خوبی داریم و حتی اگر اختلافی در مواردی وجود دارد این موضوع هیچ ربطی به مشاجرات ندارد و هر کسی نظرات خود را دارد و ما در کنار تمامی این موارد، کمک‌کننده به ایجاد صلح در منطقه هستیم.

 رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد:‌ در این بین متاسفانه برخی کشورهای بزرگ دائما در منطقه ماجراجویانه عمل می‌کنند و نوعی به‌هم‌ریختگی در منطقه ایجاد می‌کنند و این همان وضعیتی است که ما در سوریه می‌بینیم.

 دیگر اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی براساس گزارش ایسنا به شرح زیر است:

 * قرائن خود را از ماجراهای سوریه با بان‌کی‌مون مطرح کردیم. ایران همیشه از پروسه‌ی دموکراسی در منطقه حمایت می‌کند که نمونه آن را در مصر و لیبی همه دیدند. البته در سوریه برخی از کشورهای بزرگ و منطقه‌ای مجال ایجاد دموکراسی عمیق‌تر را نمی‌دهند که این یک اشتباه است.

  تحولات بحرین

* مطالبه مردم بحرین، داشتن حق رای در این کشور است که این جزء اصول کار دموکراتیک می‌باشد، امیدواریم که آقای دبیرکل در این زمینه‌ها حضور فعال‌تر داشته باشند و نگذارند کشورهای زورگو در منطقه آشوب و جنجال‌آفرینی کنند.

 *سفر بان‌کی‌مون به ایران سفر خوبی برای اجلاس نم باشد و همچنین دریافت بهتری از شرایط ایران داشته باشند.

 *آقای بان‌کی‌مون برای حضور در کنفرانس غیرمتعهدها به ایران آمدند و برای حضور در پارلمان ابراز علاقه کردند تا مذاکراتی با ایشان داشته باشیم که قسمتی از این مذاکرات انجام شد و قسمتی از آن نیز بعد از صرف ناهار انجام خواهد شد. البته قبل از این نیز آقای بان‌کی‌مون سفری به ایران داشتند اما سفر کنونی ایشان در مسند دبیرکل سازمان ملل یعنی مسندی برای ایجاد صلح در جهان است. 

/۲۷۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.