لاریجانی: مجلس باید با تامین اجتماعی که چنین خبطی کرده برخورد کند/ نماینده بیجار:نامه حمایت ۱۶۴ نماینده از مرتضوی یک دروغ بزرگ است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تعدادی از نمایندگان در مراجعه به وی از سوء استفاده مسئولان سازمان تامین اجتماعی از امضای آنان پای نامه ای درباره تغییر عنوان این سازمان و تبدیل آن به نامه حمایت از سعید مرتضوی خبرداده اند، گفت : مجلس باید با این دستگاه که چنین خبطی کرده برخورد کند.
کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در جلسه علنی روز چهارشنبه در تذکری اظهار داشت: متاسفانه علیرغم مخالفت افکار عمومی، خبرگزاری ها اظهار کرده اند که تعداد زیادی از نمایندگان در حمایت از ریاست صندوق سازمان تامین اجتماعی نامه ای امضا کرده اند. وی ادامه داد: این اخبار موجب تضعیف مجلس است.
لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: دوستان خودشان توجه کنند این نوع جمع آوری امضا و اینکه چند نفر از یک دستگاه بیایندو برای اینگونه نامه ها امضا جمع کنند کار درستی نیست. مجلس باید در مسائل مهم بین المللی و داخلی کشور اظهار نظر کند.
رئیس مجلس ادامه داد: ظاهرا همانگونه که شنیدم برخی از آقایان گفتند اصلا این نامه تحت عنوان دیگری نوشته و امضا گرفته شده است، این کارها نادرست است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در پی تذکر احمد توکلی نماینده تهران در همین رابطه گفت: مجلس باید با این دستگاه که چنین خبطی کرده برخورد کند.
وی ادامه داد : نمایندگان نیز باید توجه کنند در این گونه امور صرفا به اعتماد سخنان گوینده نامه را امضا نکنند .
لاریجانی همچنین درپی تذکر یک نماینده که گفت اصلا چنین نامه ای را امضا نکرده اما نامش پای نامه دیده می شود ، گفت : مجلس باید پیگیری کند با آن دستگاه اگر امضا جعل کرده است برخورد کند.

از طرف دیگرنماینده مردم تهران در خصوص نامه ۱۶۴ نماینده در حمایت از مرتضوی خواستار پیگیری خطاهای صورت گرفته در این مسیر شد و گفت: برای مجلس خیلی بد است که یک عده از نمایندگان از قاضی معلقی که در پرونده مهم ملی متهم بزرگی است، حمایت کنند.
به گزارش مهر، احمد توکلی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری بااشاره به جمع آوری امضا از سوی مسئولان سازمان تامین اجتماعی از نمایندگان مجلس به نام حمایت از تغییر نام این سازمان و حمایت از سعید مرتضوی به عنوان رئیس آن ، از هیات رئیسه مجلس خواست از حیثیت مجلس دفاع کند.وی گفت: اگر حیثیت مجلس لطمه بخورد قانونگذاری لطمه می خورد و قانون بی اعتبار می شود.
وی ادامه داد: دیروز خبرگزاری ها اعلام کردند که ۱۶۴ نفر از نمایندگان نامه ای را در حمایت از قاضی معلقی که در پرونده مهم ملی متهم بزرگی است امضا کرده اند.
توکلی افزود: تعدادی از نمایندگان هم مراجعه کردند به بنده که چنین چیزی نبوده و نامه تقدیر از تغییر ساختار را امضا کرده ایم. یکی از نمایندگان هم امضای خود را تکذیب کرد.وی تصریح کرد: برای مجلس خیلی بد است که یک عده از نمایندگان از یک نفر که متهم است حمایت کردند.
نماینده تهران گفت : اینکه از نمایندگان با رودربایستی امضا بگیرند درست نیست ، رودربایستی امری طبیعی است ، پیامبر هم درباره مهمانانش رودربایستی داشت و خدا به داد ایشان رسید .
توکلی با بیان اینکه هیات رئیسه باید از اعتبار مجلس دفاع کند، ادامه داد: ۳ نفر از تامین اجتماعی طی ۲ ماه گذشته به مجلس می آمدند و با رودربایستی از نمایندگان امضا می گرفتند.
نماینده تهران خواستار آن شد که هیات رئیسه مجلس متن و امضاهای این نامه را اعلام کند.
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکرات گفت: بعضی از نمایندگان به بنده مراجعه کردند و اظهار داشتند که تحت عنوان دیگری این نامه را به امضا رسانده اند.
وی خطاب به نمایندگان گفت: توجه داشته باشید برای امضای اینگونه نامه ها به اعتماد سخنان گوینده برگه ای را امضا نکنید.
لاریجانی تاکید کرد: دستگاهی که چنین خبطی را انجام داده و چنین امضاهایی را گرفته پیگیری می کنیم و برخورد خواهیم کرد که تحت یک عنوان امضا می گیرند و تحت عنوان دیگر منعکس می کنند.
نامه حمایت ۱۶۴ نماینده از مرتضوی یک دروغ بزرگ است
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قسم می خورم هیچ نماینده‌ای در حمایت از سعید مرتضوی نامه امضا نکرده است گفت: نامه تشکر نمایندگان در راستای حمایت از تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان بود و هیچ حمایتی از شخص خاصی وجود نداشته است.سید محمد بیاتیان در گفتگو با مهر در خصوص نامه ۱۶۴ نماینده مجلس در حمایت از سعید مرتضوی اظهار داشت: مطرح کردن حمایت ۱۶۴ نماینده از مرتضوی یک دروغ آشکار است.
وی با بیان اینکه نماینده سازمان تامین اجتماعی در مجلس در اوج بحث های دیوان عدالت اداری با دولت در خصوص برکناری مرتضوی نامه ای را برای امضا میان نمایدگان می گرداند گفت: این نامه در حمایت از تغییر اساسنامه سازمان تامین اجتماعی و تبدیل آن از صندوق به سازمان و حتی بنده نیز این نامه را امضا کردم.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قسم می خورم هیچ نماینده در حمایت از سعید مرتضوی نامه امضا نکرده است گفت: نامه تشکر نمایندگان در راستای حمایت از تبدیل صندوق تامین اجتماعی به سازمان بود و هیچ حمایتی از شخص خاصی وجود نداشته است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: اینکه برخی بخواهند حمایت از تاسیس سازمان تامین اجتماعی را به حمایت از شخص سعید مرتضوی تعبیر کنند دروغ بزرگی است.

۴۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.