لاریجانی :مجلس و دولت برای حل مساله گرانی و بیکاری تلاش می کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، علی لاریجانی روز پنجشنبه در همایش فلسفه اشراق در شهر سهرورد استان زنجان افزود: مردم حق استفاده از امکانات اولیه را دارند و دو قوه در تلاش است تا زمینه های لازم در این بخش را برای آنها فراهم کند.

وی گرانی و بیکاری را از دردهای بزرگ اقتصادی کشور دانست و اظهارداشت: مجلس و دولت همواره باید به این موضوع توجه داشته باشند که اگر ما از نظر اقتصادی دچار مشکل شویم ، نمی توانیم توقع شکوفایی علمی و فکری در کشور داشته باشیم.

لاریجانی خاطرنشان کرد: با فراهم شدن شرایط اقتصاد پایدار ، زمینه های شکوفایی ملتها نیز در عرصه های مخلتف فراهم می شود.

با بیان این که ملت ایران همواره از فرهنگ بسیار غنی برخوردار بوده افزود: ایرانیان در ادوار گذشته همواره از نبوغ ویژه ای برخوردار بوده اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از شرق شناسان بر این باور هستند که امروزه ریشه اصلی فلسفه ای که در یونان ریشه گرفته در ایران بوده است گفت: ایران و یونان از گذشته های دور با هم در ارتباط بوده اند و این تفکرات بین این دو کشور همواره تاثیرگذار بوده است.

لاریجانی با بیان اینکه ایران در سایه حوزه حکمت همواره یکه تاز بوده گفت : بر این اساس تفکر شیخ اشراق توانسته با ورود به حکمت متعالی راه های موثری برای رشد عقلانیت در جامعه فراهم کند.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم سهرورد گفت: حضور بزرگانی مانند آیت‌الله محقق داماد، دکتر اعوانی، دکتر حبیبی و مسئولین استان نشان دهنده آن است که مردم سهرورد مورد توجه هستند و باید مسئولین بیش از این به دنبال آبادانی این منطقه باشند.

لاریجانی افزود : ما از مقامات و مسئولان محلی خواسته ایم تا مشکلات و مسایل شهرستان ها را شناسایی ودسته بندی کرده و برای پیگیری به مسئولین ذیربط ارایه کنند.

همایش شیخ اشراق صبح امروز با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه در استان زنجان ، استاندار، فرماندار شهر سهرورد، ائمه جماعت استان زنجان و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

رییس مجلس شورای اسلامی و هیات همراه وی پس از این مراسم ، کلنگ بنیاد علمی سهروردی را در شهر سهرورد استان زنجان به زمین زدند.

سیام**۹۲۵۰**۹۱۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۹۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.