لاریجانی: هیئت رئیسه در بررسی دستورها، براساس تشخیص خود عمل می‌کند

۱۹م دیماه ،

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اسدی نماینده مشکین‌شهر گفت: برداشت از تبصره یک ماده ۱۰۴ آیین‌نامه این است که باید دستور فعلی مجلس تمام و سپس دستور مطرح شده بررسی شود.

علی لاریجانی در پاسخ به تذکر اسدی

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر اسدی نماینده مشگین شهر توضیح داد: برداشت از تبصره یک ماده ۱۰۴ آیین نامه این است که باید دستور فعلی مجلس تمام و سپس دستور مطرح شده بررسی شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران یونس اسدی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۱۹ دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه ای با استناد به تبصره  یک ماده ۱۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: در تبصره این ماده با صراحت ذکر شده که اگر ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس برای بررسی گزارش کمیسیون، خارج از نوبت دستور، امضا بدهند، هیئت رئیسه موظف است بررسی طرح را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این تبصره با صراحت اعلام کرده که بررسی طرح باید در جلسه بعد یا همان جلسه در مجلس مطرح شود و پیشنهاد می کنم که این موضوع به رأی نمایندگان گذاشته شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده تصریح کرد: برداشت از تبصره این است که باید دستور فعلی مجلس تمام  و سپس دستور مطرح شده بررسی شود.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بررسی این طرح خارج از دستور، دستور قبلی را ضایع می کند، یادآور شد: تشخیص من این است که نمی توانیم در حین دستور، دستور دیگری را مطرح و بررسی کنیم.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه باید تشخیص خود را بدهد و براساس آیین نامه تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.