لاریجانی: وحدت میان گروه‌های سیاسی عراق یک ضرورت است

۳۱فروردین۱۳،

_MG_2705.jpg

وزیر دادگستری عراق صبح امروز دوشنبه با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، علی لاریجانی در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی فیمابین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت عراق در دوران پس از دیکتاتور سابق این کشور بوده و تقویت و تعمیق مناسبات در زمینه‌های گوناگون به نفع دو کشور مسلمان می‌باشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از توافقات صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و عراق کاملا حمایت می‌کند.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت میان گروه‌های سیاسی عراق را یک ضرورت برای آن کشور دانست و تصریح کرد: بعضی دولت‌ها سعی دارند با ایجاد اختلاف میان گروه‌های سیاسی سبب تضعیف حاکمیت سیاسی عراق گردند.

لاریجانی در ادامه با ارزیابی مثبت از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی افزود: نقطه نظرات نزدیک، گفت‌وگوها و رایزنی‌های مستمر میان مقامات دو کشور می‌تواند به تامین صلح و ثبات در منطقه کمک فراوانی کند.

وی در پایان برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات شوراهای محلی عراق را دستاوردی قابل توجه برای دولت و ملت عراق دانست.

در ادامه این دیدارحسن الشمری وزیر دادگستری عراق توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی میان دو کشور را یک ضرورت مهم برای کشور عراق خواند و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش همکاری‌ها و مناسبات دوستانه بین دو کشور کاملا بهره برد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع گروهک منافقین در عراق خاطرنشان کرد: هم‌اکنون کنترل بیشتری بر حضور این گروهک در عراق اعمال می‌شود و با همکاری مجامع بین‌المللی اقدامات مناسبی برای آغاز خروج کامل آنها از عراق در حال انجام است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.