لاریجانی پیش از سفر دیپلماتیک منطقه​ای: با هرگونه اقدام ماجراجویانه در سوریه مخالفیم

۰۳م آذر ،

علی لاریجانی تلاش برای یافتن راه حل مساله سوریه را سبب سفر خود به دمشق خواند و با اعلام جزئیات سفر منطقه ای خود به سه کشور سوریه ، لبنان و ترکیه ، تشریح اهمیت حرکت رو به جلوی مقاومت را از اهداف خود از دیدار با مقامات لبنانی برشمرد.

به گزارش مهر، او صبح امروز  پیش از ترک تهران در نشستی خبری در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: برای رایزنی دربارهٔ مسائل منطقه‌ای به سوریه سفر می کنم، در ایران برای حل مساله سوریه، کنفرانسی برگزار شد و امیدواریم برای حل مشکل سوریه راه روشنی داشته باشیم.

 لاریجانی افزود: در سوریه شاهد رفتارهای ماجراجویانه به اسم اصلاحات بودیم و دیدم که عده‌ای می‌خواهند به این اسم شرایط را در سوریه تخریب کنند اما تا به حال موفق نبودند. ما از دموکراسی و اصلاحات در سوریه حمایت می‌کنیم و راهکارهای مختلفی را پیگیری می‌کنیم و البته با هرگونه اقدام ماجراجویانه مخالفیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه در سفر به لبنان نیز دربارهٔ مسائل منطقه‌ای رایزنی‌ خواهد کرد، گفت: اتفاق غزه نشانگر جنایات رژیم صهیونیستی بود و این رژیم تمام تلاش خود را در حمله به غزه انجام داد اما مقاومت مردم فلسطین مانع حرکت آنها شد. مقاومت حرکت رو به جلویی را دنبال می‌کند و این موضوع باید مورد توجه مسئولان منطقه قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: سفری هم به ترکیه خواهم داشت تا در مراسم عاشورای حسینی در ترکیه شرکت وسخنرانی کنم و با مسئولان ترکیه نیز در دیدار دو جانبه بحث و رایزنی خواهیم داشت.

لاریجانی را در این سفر شش نماینده مجلس همراهی می کنند. جواد جهانگیرزاده، منصور حقیقت پور، لاله افتخاری، مسعود پزشکیان، ابراهیم محبی و عبد الله تامینی هیات همراه لاریجانی را تشکیل می دهند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.