لاریجانی/۲/: با ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات موافق نیستم

۱۳م آذر ،

1185.jpg

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که به دموکراتیک شدن سوریه اعتقاد داریم گفت: اما نه با روش‌های مسلحانه کشورهای غربی.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا،‌ علی لاریجانی در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: باید برای حل سیاسی موضوع سوریه با سایر کشورها رایزنی شود؛ از این رو وزارت امور خارجه کشورمان گروه‌هایی را به ایران دعوت کرد.

لاریجانی افزود: در سفر اخیرم به ترکیه دربارهٔ مسائل غزه، فلسطین و حمایت از مردم فلسطین و کمک به حل مسائل سوریه با طرف ترک بحث و تبادل نظر کردم. در عراق نیز علاوه بر این مباحث در خصوص تقویت روابط بین ایران و عراق و تقویت همبستگی‌های داخلی در این کشور گفت‌وگو کردم.

وی با تاکید بر اینکه باید جلوی سفاکی‌ها و خونریزی‌ها در خاورمیانه گرفته شود گفت: در مساله سوریه و غزه و مسائل عراق با رفتارهای ماجراجویانه‌ای در منطقه روبرو هستیم. در صحنه خاورمیانه یک وقت در غزه بلوا به پا می‌کنند و اگر موفق می‌شدند یک جور در خاورمیانه حضور می‌یافتند، ولی حالا که موفق نشدند رفتار خود را جور دیگر طراحی کرده‌اند.

لاریجانی در ارزیابی از تغییرات اخیر کابینه گفت:‌ علاقه‌ای به اظهارنظر در این امور ندارم؛ به ویژه پس از اظهارات اخیر مقام معظم رهبری دربارهٔ عدم اظهارنظر روسای قوا نسبت به یکدیگر در رسانه‌ها.

نماینده مردم قم در عین حال از مخالفتش با ادغام وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن گفت و افزود: ابقای وزیر برای یک وزارتخانه باید از طریق قانون و توسط مجلس انجام شود و مجلس باید در این باره تصمیم‌گیری کند. ولی اصالتا این دو وزارتخانه با یکدیگر نسبتی ندارند و بنده موافق این ادغام نیستم.

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به قیاس مجلس نهم با دوره قاجار گفت: نمی‌دانم این سخن از چه منظر بیان شده است، ولی اگر هدف این باشد که حضور مدرس در مجلس سبب شکل‌گیری مجلس آزاد شده بود این خود یک نقطه قوت برای مجلس در دوره قاجار است و اصلا پارلمان در این دوره آزاد بود.

لاریجانی افزود: اما از مجلس هفتم به بعد سیطره مجلس در امور به نحوی تقلیل یافت که مدرس نتوانست حتی یک رای بیاورد و از مجلس هفتم تا سیزدهم که در دوره رضاخان تصویب شد پارلمان زیر سلطه رضاخان بود، اما تا قبل از مجلس هفتم مدرس توانست ۱۷ سال در میدان مبارزه با استعمار و استکبار موفق عمل کند.

وی در عین حال ابراز عقیده کرد: شاید قیاس مجلس نهم با دوره قاجار به سبب این جمله مرحوم مدرس باشد که گفته بود “مجلس باید در همه امور تصمیم‌گیر باشد” امام خمینی نیز در جمله‌ای مشابهی فرمودند “مجلس در راس همه امور است” بنابراین شاید از این منظر مجلس نهم با مجلس دوره قاجار مقایسه شده باشد.

ادامه دارد…


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.