لاله افتخاری: زیباترین موسیقی در قرآن کریم وجود دارد

۱۸ام بهمن ،

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزوده شدن بخش ˝بیداری اسلامی˝ در جشنواره موسیقی فجر امسال گفت: نیازمند بهره گیری از هنر موسیقی متناسب با نیازهای جهان اسلام هستیم.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، “لاله افتخاری” ،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: معتقدم موسیقی یک هنری است که می تواند در مخاطبان خودش تاثیرگذار باشد.
 

وی افزود: موسیقی هنری است که می تواند بدون آنکه در آن گفت و گویی صورت بگیرد؛ پیام رسان باشد و مفاهیم غنی و ارزشمندی را به انسان ارائه دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زیباترین موسیقی ها در قرآن کریم وجود دارد، تصریح کرد: آهنگین بودن کلمات در آیات الهی تاثیر عمیقی در دل و جان اشخاص بجای می‌گذارد.

افتخاری خاطرنشان کرد: آهنگین بودن سوره‌های قرآنی آن چنان بود که عرب جاهلی که فقط زبان عربی را می‌شناخت و عقیده‌ای به مفاهیم دینی نداشت را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه در دنیای کنونی موسیقی کشور نیز باید در چهارچوب انقلاب اسلامی باشد، اظهار داشت: باید در موسیقی کشور علاوه بر چهارچوب های اسلامیت توجه جدی نیز به عرصه انقلابی بودن شود.بر همین اساس باید موسیقی سبب شور و انگیزه مناسب و باوری صحیح و مثبت در مخاطبانش شود.

افتخاری ادامه داد: موسیقی انقلاب اسلامی باید دارای پیام های غنی بوده و تاثیرگذاری متناسبی در مخاطبان با آرمان های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی یادآور شد: انتظار داریم جشنواره موسیقی فجر همانگونه که از نامش مشخص است همسو با فجرآفرینان و صاحبان اصلی نظام باشد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بخش “بیداری اسلامی” در این دوره از جشنواره گفت: این بخش با توجه به شرایط کنونی لازم بود.

افتخاری در خاتمه تصریح کرد: باید متناسب با نیاز جهان اسلام از هنر استفاده کرده و آنرا در خدمت مفاهیم ارزشمند دینی و اعتقادی دربیاوریم.

بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه لغایت ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تهران و ۴ استان ایران برگزار می گردد.

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.