لاوروف: تحریک اوضاع سوریه از طرف بعضی کشورها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، از نادیده گرفتن طرح آتش بس اخضر ابراهیمی در این کشور ابراز تاسف نمود.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر از مسکو ؛ سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با ابراهیمی با تاکید بر این که طرف های خارجی باید گروه های مخالف دولت سوریه را iبه توقف درگیری و آغاز گفتگوها وادار نمایند افزود: روسیه تنها کشوری است که با همه طرف های شرکت نماینده در نشست ژنو iبه گونه مستمر تماس دارد اما بعضی کشورها اوضاع در سوریه را تحریک می نمایند.
وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر پایبندی همه طرف ها iبه تصمیمات نشست ژنو را برای پایان خشونت ها در سوریه خواستار شد.
وی همچنین از تلاش های ابراهیمی برای برقراری آتش بس و حل سیاسی بحران در سوریه حمایت نمود.

اخضر ابراهیمی : درخواست های من شنیده نشد

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بر ادامه رایزنی ها برای برقراری آتش بس در سوریه تاکید نمود.
اخضر ابراهیمی پس از یک دور گفتگو با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مسکو ، با ابراز تاسف از ادامه درگیری ها در سوریه گفت متاسفانه درخواست های من شنیده نشد.
وی اوضاع در سوریه را خطرناک توصیف و تاکید نمود برای حل این بحران جامعه بین المللی باید متحد شوند.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت : روسیه iبه عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد ، مهمترین بازیگر در صحنه بین المللی محسوب می گردد و در سال های اخیر حضوری فعال در مذاکرات مرتبط با خاورمیانه داشته است.
ابراهیمی یادآور شد من درخواست نمودم تا در چهار روز عید قربان درگیری ها در سوریه متوقف شود و همه گفتند علاقه مندیم اما بعضی قبول نکردند و ادعای آن ها این بود که اگر قبول نمایند طرف دیگر رعایت نخواهد نمود و از این که درخواست من شنیده نشد فوق العاده متاسفم.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر این که سوریه مانند کشورهای دیگر منطقه ، iبه تحول و تغییرات نیاز دارد ؛ مذاکرات با لاوروف را مفید دانست و گفت ما iبه همکاری ها برای حل بحران سوریه ادامه می دهیم.
ابراهیمی درباره احتمال اعزام دوباره نیروهای حافظ صلح سازمان ملل iبه سوریه نیز گفت این کار در دستور کار سازمان ملل قرار ندارد و اگر شورای امنیت چنین تصمیمی بگیرد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل iبه سوریه اعزام خواهند شد.
نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه تصریح نمود شورای امنیت فقط در حال بررسی طرحی برای اوضاع اضطراری در سوریه است.


IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.