لاوروف: معارضان سوری به ۵۰ موشک‌ استینگر مجهزند

این مطلب در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

وزیر خارجه روسیه گفت،‌ مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد، معارضان مسلح سوری مجهز به بیش از ۵۰ موشک «استینگر» می باشند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری بریکینگ نیوز، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه در پایان دیدار و گفت‌وگویش با «ناصر جوده»،‌ همتای اردنی‌اش با حضور در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که دولت و ارتش سوریه سلاح‌های شیمیایی را به کار نخواهد برد.

لاوروف در این ارتباط افزود: من بعید می‌دانم که سوریه از سلاح‌های شیمیایی استفاده کند و در گفت‌وگوهای خود با طرف سوری در مسکو به تضمین‌های مهمی در این ارتباط دست پیدا نمودیم.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود که روسیه جز سلاح‌های دفاعی به سوریه صادر نمی‌کند که صدور آنها نیز به سبب قراردادهایی صورت می‌گیرد که پیشتر با دمشق منعقد شده بود، در حالی‌که معارضان از خارج سلاح‌های هجومی دریافت می‌کنند.

وی افزود: مسکو کمک‌های تسلیحاتی خود به دمشق را در جهتی قراردادهایی ادامه می‌دهد که آنها پیشتر امضا نموده بود و این کمک‌ها ارتباطی به سرکوب اعتراض‌ها و معترضان ندارد، بلکه تضمینی برای حفظ قدرت دفاعی سوریه از جمله در دفاع هوایی است.

لاوروف گفت: طرف‌هایی که اقدام به تسلیح معارضان می‌کنند،‌ سیستم‌های دفاعی در اختیار آنها قرار نمی‌دهند، بلکه آنها را مجهز به سیستم‌های تهاجمی می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: اطلاعاتی وجود که نشان می‌دهد، معارضان مسلح به بیش از ۵۰ موشک «استینگر» مجهز شده‌اند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: شما به خوبی می‌دانید که موشک‌های استینگر به چه کار می‌آیند و فرماندهان گروهک ارتش آزاد بارها اظهار نموده‌اند که هواپیماهای مسافربری را هدف قرار خواهند داد.

لاوروف با بیان اینکه بسیار متعجب شده، وقتی اطلاعاتی را ملاحظه نموده که اظهار می‌کند،‌ مسکو سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دمشق قرار داده است و در این ارتباط گفت: از اینکه شبکه بی‌بی‌سی مدعی شده اطلاعاتی در این ارتباط در اختیار دارد، غافلگیر شدم و تعجبم بیشتر شد، وقتی متوجه شدم این خبر توسط خبرنگاری اعلام سده که مورد احترام من است.


sadkhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.