لاوروف: نشست ایران و ۱+۵ در مسکو سازنده بود

به گزارش ایرنا، لاوروف روز جمعه در گفت و گو با کانال تلویزیونی ‘روسیه ۲۴’ گفت: در نشست گروه ‘۱+۵’ میانجیگران بین المللی حل مساله هسته ای و ایران در مسکو هیچگونه توافق اصولی حاصل نشد، اما این نشست مفید بود.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: در این نشست هیچگونه توافق در رابطه با ماهیت برنامه هسته ای ایران حاصل نشد اما طبق ارزیابی ما این نشست از نقطه نظر درک مسایلی که حصول توافق در خصوص آنها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ حقوقی در پیش است، بسیار مثمرثمر بود.

مذاکرات ایران و گروه ‘۱+۵’ روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته در مسکو برگزار شد و ‘کاترین اشتون’ نماینده ارشد اتحادیه اروپا در زمینه امور خارجی و سیاست امنیتی مذاکره کننده اصلی از طرف میانجیان بین المللی و ‘سعید جلیلی’ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران مذاکره کننده اصلی از طرف این کشور بودند.

شرکت کنندگان در مذاکرات ایران و گروه ‘۱+۵’ در مسکو در باره ادامه گفتگو به توافق رسیدند.

نشست کارشناسان در چهارچوب این مذاکرات ۳ ژوئیه در استانبول برگزار خواهد شد و بعد از آن، دیدار ‘علی باقری’ معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی و ‘هلگا شمیت’ معاون رییس دیپلماسی اتحادیه اروپا انجام خواهد گرفت و در نظر است به دنبال آن دور بعدی مذاکرات هیئت های ایران و گروه ‘۱+۵’ سازمان داده شود.

اروپام/۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۷۶۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.