لایحه «الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» تقدیم مجلس شد

۰۷اردیبهشت،

لایحه «الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا» در راستای ارتقای همکاری های اقتصادی و پیشبرد برنامه شورای توسعه و ایجاد چتر امنیتی در روابط خارجی اقتصادی از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد.

لایحه “الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا” که به بنا به پیشنهاد وزارت امور خارجه به تصویب هیئت وزیران رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به اینکه تعامل نزدیک جمهوری اسلامی ایران با سازمانهای منطقه ای می تواند در پیشبرد برنامه شورای توسعه و ایجاد چتر امنیتی در روابط خارجی اقتصادی مفید باشد و نظر به جایگاه فزاینده اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا(آسه آن) در مبادلات سیاسی و اقتصادی منطقه آسیا و جهان و اینکه مقدمه هر گونه همکاری با اتحادیه مذکور مستلزم امضای پیمان مودت با نهاد یاد شده است، لایحه “الحاق ایران به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا” برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می گردد.

بر اساس ماده واحده این لایحه، به دولت جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می گردد به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرقی آسیا مشتمل بر (۲۰) ماده ملحق و اسناد الحاق را نزد امین اسناد پیمان تودیع کند.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.