لایحه جنجالی پارلمان گرجستان به کتک کاری کشید

مجادله بر سر لایحه‌ای پیرامون “عوامل خارجی” که به گفته منتقدان الگوبرداری از قوانین “سرسختانه روسیه” است، به کتک‌کاری در پارلمان گرجستان کشیده شد.

لایحه جنجالی پارلمان گرجستان به کتک کاری کشید

به گزارش ممتاز نیوز، ویدئوهای منتشر شده از داخل پارلمان تفلیس حاکی از رفتارهای خشونت‌آمیز میان قانونگذاران است.

طبق این قانون جدید، سازمان‌هایی که بیش از ۲۰ درصد از بودجه خود را از خارج کشور دریافت می‌کنند، باید به عنوان “عامل خارجی” معرفی شوند و تحت نظارت وزارت دادگستری قرار بگیرند؛ در غیر این صورت با جریمه‌های سنگین مواجه خواهند شد.

منتقدان آن را با قانون ۲۰۱۲ روسیه مقایسه کرده‌اند که از آن زمان به طور پیوسته گسترش یافته و برای “سرکوب جامعه مدنی روسیه و رسانه‌های مستقل” استفاده می‌شوند. منتقدان این قانون را نمادی از “تغییر حکومت اقتدارگرایانه” در گرجستان تلقی می‌کنند.

حزب حاکم گرجستان ماه گذشته میلادی اعلام کرد که از این قانون حمایت می‌کند.

لاشا پارولاوا، نماینده حزب اپوزیسیون گرجستان، جنبش ملی متحد، گفت: نمایندگان احزاب مخالف گرجستان و حامیان آنها دوباره امروز (سه‌شنبه) در حیاط پارلمان گرجستان تجمع کردند تا به لایحه در دست بررسی عوامل خارجی اعتراض کنند.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: «این لایحه امروز تقدیم مجلس شد و به موازات آن اعتراض خود را به صورت مسالمت آمیز اعلام می‌کنیم.  نمایندگان حزب حاکم رویای گرجستان که اکثریت پارلمانی را در اختیار دارد، گفتند که از لایحه جدید حمایت خواهند کرد و در صورت تحقق آن تلاش خواهند کرد تا بر وتوی ریاست جمهوری غلبه کنند. مخالفان فکر می کنند این لایحه کشور را از اتحادیه اروپا دور می‌کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.