لباس روباتیک ۴۳ هزار پاوندی برای حضور بیمار قطع نخاع در ماراتن لندن

دانش  – 
کلیر لوماس پنج سال پیش از ناحیه قفسه سینه به پایی فلج شد اما اکنون می‌تواند با استفاده از لباس روباتیک ۴۳ هزار پاوندی به تنهایی راه برود و حتی در رقابت دوی ماراتن لندن شرکت کند.

لوماس پیش از اینکه دچار حادثه شده و از روی اسب به زمین بیافتد یک سوارکار حرفه‌ای و با استعداد بود اما پس از حادثه او دچار آسیب دیدگی بسیار شدید گردن،‌ کمر و نخاع شد.

لباسی که کمر و پاهای او را پوشش می‌دهد اولین نمونه در کل بریتانیا است و از این رو استفاده از آن برای لوماس بسیار دشوار است،‌ او باید برای راه رفتن در مسیر رقابت ماراتن تمرکز زیادی داشته باشد و وزن خود را در هنگام راه رفتن به بخش‌های مختلف لباس انتقال دهد.

یک تغییر جهت وزن موتورهایی که پای راست لوماس برای برداشتن یک قدم به جلو می‌برند را فعال کرده و صدایی مانند صدای مفاصل پلیس قهرمان داستان روبوکاپ را از خود ایجاد می‌کند. در حال حاضر او برای راه رفتن از فیزیوتراپیست و دو عصای زیر بغل کمک می‌گیرد زیرا ایجاد شکاف یا حفره بر روی پوشش این لباس می‌تواند منجر به سقوط لوماس و کل سیستم روباتیک به زمین شود.

این لباس به اندازه‌ای حساس است که اگر لوماس بیش از حد یا کمتر از حد مجاز حرکت کند،‌ لباس از حرکت باز می‌ایستد. با این همه او باید روزانه یک تا دو مایل مسافت را در مسیر رقابت ماراتن راه برود،‌ او هر روز به نقطه‌ای که روز قبل پیاده روی را متوقف کرده باز گردانده می‌شود تا مسیر رقابت ۲۶٫۲ مایلی را در نهایت در روز سه شنبه به پایان برساند،‌ رقابتی که برای ورزشکارانی که از بدن سالم برخوردارند نیز بسیار دشوار و ویژه است.

لوماس با حضور خود در این رقابت کمک‌های خیره تماشاچیان را برای کمک به تحقیقات نخاعی جمع آوری می‌کند و تا کنون موفق شده بیش از ۱۰ هزار پاوند جمع آوری کند.

اخبار اخبار علمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.