لباس روحانیت را به هر هنرپیشه‌ای ندهید

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: هنرپیشه‌ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می‌کند نباید از لباس روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌ها استفاده کند.

رسا نوشت: آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در بخشی از خطبه های نماز عید سعید فطر که در گلزار شهدای دارالسلام این شهرستان برگزار شد، با قدردانی از برنامه های ارزشمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: همه کانال های رسانه ملی در این ماه، برنامه های بسیار مفید و ارزنده و متنوع، معرفت شناسی، اخلاقی، اجتماعی داشت.

وی با درخواست از مسئولان صدا و سیما برای ادامه این رویه و روال فعالیت های هنری و معرفت شناسی برای هدایت نسل جوان در تمامی ماه های سال، استفاده از لباس مقدس روحانیت در فیلم و سریال های رسانه ملی را خطرناک خواند و یاد آور شد: رژیم قبل با وجود این که مخالف اسلام و روحانیت بود، اما یک بار جرأت نکرد، از لباس مقدس روحانیت به عنوان سوژه در سریال ها و فیلم ها استفاده کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، لباس روحانیت را یادگار پیامبر اکرم(ص) در تاریخ اسلام و تشیع دانست و با اشاره به این که عمامه و عبا، لباس اختصاصی پیامبر بوده است، گفت: عمامه و عبا تاج فرشتگان آسمان ها است، هر چند که بعضی در این لباس قدر و قداست آن را نمی دانند.

آیت الله نمازی، همچنین لباس روحانیت را دارای قداست ویژه ای در تاریخ اسلام و تشیع خواند و تأکید کرد: هنرپیشه ای که از الفاظ سبک و رفتاری که در شأن روحانیت نیست استفاده می کند نباید از لباس روحانیت در فیلم ها و سریال ها استفاده کند.

وی با اشاره به این که، پیش از این نیز در رابطه با بعضی از مسائل همچون حجاب و عفاف و اختلاط زن و مرد نامحرم در صدا و سیما تذکراتی داده شده اما رعایت نشده است، اظهار امیدواری کرد رسانه ملی در این زمینه توجه بیشتری داشته باشد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.