لباس مدارس دخترانه از فرط تکرار آزاردهنده شده است

گردآوری شده به همت گروه فرهنگ خبرگزاری ممتازنیوز

یک طراح لباس مطرح کرد:

یک طراح لباس معتقد است: هرچه سریع‌‌ تر باید فکری به حال این پوشش تکراری مدارس شود زیرا لباس مدارس دخترانه از تکرار آزاردهنده شده است.

زینب اصغری سلیمانی طراح باسابقه لباس درخصوص شکل و فرم لباس مدارس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: متاسفانه در بعضی موارد داشتن حجاب برای یک زن مسلمان منوط به پوشیدن رنگ مشکی است. درحالی که این فکر اشتباه است و در اسلام همواره مسلمانان به پوشیدن رنگ روشن خصوصا سفید تشویق شده‌اند. در احادیث هم به کرات به موضوع اشاره شده و گفته شده که پیغمبر اسلام نیز در لباس خود از رنگ‌های سفید و زرد استفاده می‌کردند.

وی ادامه داد: پس با این حساب نمی‌شود استفاده از رنگ‌های تیره را به پای دین داری نوشت. لباس تیره برای بزرگسالان هم سفارش نشده حال با این حساب چگونه می‌شود لباس فرم دانش‌آوزان دبستانی را با این ادعا تیره انتخاب کرد؟ رنگ لباس مدارس باید برای کودک انرژی زا باشد و نشاط و شادی برای او به ارمغان بیاورد.

این طراح لباس افزود: خود من ۲ فرزند دبستانی دارم که هردو آن‌ها از پوشیدن لباس مدرسه احساس خوبی ندارند. برای پسرها شلواری مردانه و پیراهنی گشاد در نظر گرفته شده و برای دخترها مانتوهایی که بیشتر شبیه کیسه می باشند. به همین سبب من به تولیدی مدرسه فرزندانم انتقاد کردم و از آن‌ها خواستم هرچه سریع‌تر باید فکری به حال این پوشش تکراری مدارس شود زیرا لباس مدارس دخترنه از تکرار آزاردهنده شده است.

سلیمانی در پایان تصریح کرد: قبل تر خانواده‌ها اجازه داشتند تا حدودی در لباس بچه‌ها دخل و تصرف داشته باشند اما حالا لباس فرم بچه‌‌ها روحیه آن‌ها را کسل می‌کند. هدف از این کار یکدست کردن بچه‌ها است اما این یکدستی به چه قیمتی تمام می‌شود؟

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.