لبنانی ها از آیت الله تسخیری تجلیل کردند

خبرگزاری پانا:تجمع علمای مسلمین لبنان طی مراسمی با حضور جمع کثیری از علمای شیعه و سنی لبنان از آیت‌الله تسخیری دبیر کل سابق مجمع‌التقریب و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام تجلیل کرد.

به گزارش سرویس دین و اندیشه پانا،حجت الاسلام والملسمین حسان عبدالله رئیس هیات مدیره تجمع علمای مسلمین در این مراسم گفت: این تکریم بخاطر تلاش‌های بی‌وقفه ایشان در راستای وحدت مسلمانان جهان، در زمانی که همه قدرت‌های استکباری عزم خود را برای تفرقه مسلمانان جزم کرده بودند، می‌باشد.

وی آیت‌الله تسخیری را عالمی برجسته در عالم اسلام دانست که از خصائل والای اخلاقی از جمله خستگی ناپذیری و تواضع برخوردار است و افزود: این شخصیت به عنوان الگو برای علمای اسلام در سطح جهان می باشد.

* مشکلات جسمانی سد راه آیت الله تسخیری نشد

رئیس هیات مدیره تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: مشکلات جسمانی نتوانست سد راه آیت الله تسخیری در راستای ایفای مسئولیت خویش در دفاع از اسلام ناب محمدی گردد؛ و لذا او را در همه کنفرانس ها و جلسات نقد و بررسی و گفتگو در چهار قاره دنیا حاضر و فعال می بینیم و با بیان شیوا و با صلابت منطق، فکر و اندیشه حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری را برای اندیشمندان جهان اسلام تبیین می نمود .

برپایه این گزارش به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وی دوران مسئولیت آیت‌الله تسخیری در دبیر کلی مجمع التقریب بین المذاهب الاسلامیه را دوران شکوفایی این مجمع دانست و افزود: تلاش برای وحدت اسلامی ضرورتی است که در طول تاریخ مصلحان بزرگی در جهان تشیع و تسنن به آن قیام کردند؛ و ایشان یکی از چهره های درخشان در این مسیر می باشند.
شیخ احمد الزین رئیس هیئت امنای تجمع علماء مسلمین لبنان هم با تقدیر از از تلاش‌های آیت‌الله تسخیری در راستای تقریب بین‌المذاهب گفت: آیت‌الله تسخیری پرچمدار اسلام حقیقی در گستره کشورهای مختلف بود و حضوری قوی در همه میدان‌های فکری و مذهبی در سطح جهان داشت.

* آیت الله تسخیری: وحدت، شعار قرآن و اهل بیت علیهم السلام است

آیت الله تسخیری هم در این مراسم ابراز داشت: تلاش برای وحدت اسلامی در زمانی که دشمنان اسلام تمام همّ خود را برای ایجاد درگیری و تفرقه بین مسلمانان گذاشته اند از اوجب واجبات است.

وی ادامه داد: قرآن کریم و ائمه هدی(ع) بر وحدت اسلامی و دوری از تفرقه و نزاع تاکید فراوان داشتند و انقلاب اسلامی ایران از ابتدای پیروزی تا کنون در این مسیر قدم برداشته و هزینه‌های سنگینی را در این راستا تحمل نموده است.

آیت‌الله تسخیری با اشاره به آیات و روایات اهل‌بیت(ع) هرگونه حرکتی که منجر به تضعیف و تفرقه مسلمانان گردد را خیانت به اسلام دانست و افزود: تجمع علماء‌ مسلمین لبنان الگوی مناسبی برای اجتماع علمای اهل‌سنت و تشیع بر محوریت دفاع از اسلام محمدی(ص) است و این الگو باید در دیگر کشورهای اسلامی گسترش یابد.

وی گفت: بر اساس ارشادات اسلامی مؤمنین باید مشکلات را به فرصت تبدیل کنند و توطئه‌های دشمنان اسلام از جمله این مشکلات است.

در این مراسم لوح پاسداشتی از سوی تجمع علمای مسلمین لبنان به آیت الله تسخیری اهدا شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.