لحظات پایانی برای اشرف نشینان چگونه می گذرد

بعید نیست مقاومت بیش از حد منافقین برای خروج از پادگان اشرف موجبات برخورد بسیار شدید دولت عراق با باقیمانده اشرف نشینان شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فرصت منافقین برای خروج از پادگان اشرف پایان یافته است و واکنش های دولت عراق نسبت به این گروهک تروریستی در حال شدت و افزایش است.

پخش و غیر قابل کنترل شدن عناصر منافقین در کشورهای مختلف بزرگترین دغدغه ای است که از سوی رسانه های غربی فارسی زبان از جانب سران منافقین در رستای خروج از اشرف مطرح می شود.

خالی شدن پشت منافقین از حمایت غرب و آمریکا از دیگر مواردی است که به صورت ملموس در مطالب منتشر شده در خصوص این گروهک تاریخ مصرف گذشته بیان می شود. 

بی بی سی در خصوص آخرین اخبار مربوط به منافقین چنین نوشت: آمریکا از رهبران مجاهدین خواسته است که با مقامات عراقی همکاری کرده و بی درنگ از پایگاه اشرف خارج شوند.
عراق می خواهد با انتقال ساکنان پایگاه اشرف به اردوگاه “الحریه” (یا کمپ لیبرتی) مقدمات خروج آنها از خاک عراق را فراهم کند.
آمریکا ادعای رهبران مجاهدین خلق مبنی بر غیر انسانی بودن شرایط اردوگاه الحریه را مردود دانسته و گفته است این اردوگاه تحت بازرسی سازمان ملل و آمریکا قرار داشته و استاندارد شرایط زندگی در آن حتی بالاتر از استانداردهای قابل قبول بین المللی است.
وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای از رهبران سازمان مجاهدین خواسته که “ناسازگاری” را کنار گذاشته و از اصرار بر شرط گذاری یکجانبه خودداری کند.
دولت عراق گفته بود که امتیاز بیشتری به اعضای سازمان مجاهدین خلق نخواهد داد و اگر آنها خود از پایگاه اشرف خارج نشوند، عراق آن ها را مجبور به ترک آن پایگاه خواهد کرد.
فالح فیاض، مشاور امنیت ملی عراق گفته است دولت عراق با گروه مجاهدین خلق “به بن بست رسیده” است و اینک با تمامی امکاناتی که دارد و ضروری می داند، ساکنان پایگاه اشرف را از آن خارج خواهد کرد.
سازمان ملل پیش از این طرحی برای حل مسئله پایگاه اشرف مطرح کرده بود که مورد حمایت دولتهای آمریکا و عراق بوده، اما رهبران مجاهدین خلق نسبت به پذیرش این طرح همچنان مقاومت می کنند.
پایگاه اشرف در ۶۵ کیلومتری شمال بغداد، مرکز سیاسی- نظامی این سازمان بوده است.
رهبران مجاهدین می گویند مقامات دولتی عراق “دست نشانده” دولت ایران هستند و تنها هدف آنها نابود کردن “اپوزیسیون سازمان یافته” دولت ایران است.
با این حال، برخی ناظران می گویند که نگرانی رهبران سازمان مجاهدین خلق این است که خروج از پایگاه اشرف و متفرق شدن ساکنان آن پایگاه در کشورهای مختلف آنها را از کنترل رهبران مجاهدین خارج خواهد کرد.

با همه این تفاسیر بعید نیست مقاومت بیش از حد منافقین برای خروج از پادگان اشرف موجبات برخورد بسیار شدید دولت عراق با باقیمانده اشرف نشینان شود.

گفتنی است مقامات و کارشناسان امنیتی ایران همواره هشدارهای جدی ای در خصوص کشورهایی که قرار است دشمنان قسم خورده ایران را در خود جای دهند،داده اند و ایشان را از عواقب و بازخورد های این حرکت آگاه کرده اند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.