لحظه‌به‌لحظه اخبار زلزله در رادیو

جام جم آنلاین: شبکه‌های مختلف رادیویی همزمان با وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی اقدام به پوشش لحظه‌به لحظه اخبار این واقعه جانگداز کرده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدای رسانه ملی،شبکه‌های مختلف رادیویی، همزمان با وقوع زلزله در مناطق مختلف استان آذربایجان شرقی، اقدام به پوشش اخبار لحظه به لحظه از ابعاد مختلف این واقعه جانگداز کرده‌اند.

 که اهم قعالیت‌های صورت گرفته توسط این شبکه‌ها عبارتند از:

رادیو فرهنگ

این شبکه با برنامه هفت اقلیم از ۲۲ مرداد ماه به اطلاع رسانی و بیان آخرین وضعیت زلزله زدگان و کمک رسانی به آنها پرداخت. برنامه فرهنگ و جامعه این شبکه ۲۳ و ۲۴ مرداد ماه با حضور مدیر کنترل و هماهنگی‌های جمعیت هلال احمر به اطلاع رسانی درباره این حادثه پرداخت. برنامه بامداد فرهنگی این شبکه ضمن عرض تسلیت به بازماندگان زلزله زده از ۲۲ مرداد به اطلاع رسانی این واقعه پرداخت.

رادیو معارف

با ۸ عنوان برنامه و ۱۳۵ دقیقه به مباحثی چون کارشناسی پیرامون بحث همدردی با خانواده‌های مصیبت زده، تبلیغ برای کمک به مردم زلزله زده و…. پرداخت.

رادیو اقتصاد

این شبکه با ۵ عنوان برنامه به اطلاع رسانی مناسب از این واقعه پرداخت. برنامه‌هایی چون: بامداد اقتصادی، بازار خبر، اقتصاد امروز، اقتصاد فرهنگی و ضیافت از جمله برنامه‌های شبکه مذکور است.

رادیو پیام

این شبکه به صورت مستمر در بخشهای خبری هر ۱۵ دقیقه یکبار از جدید ترین اخبار زلزله اخیر اطلاع رسانی می‌کند و همچنین افزایش میزان ارتباطات با پلیس راه کشور از جاده‌های مناطق حادثه دیده اطراف و در جریان قرارداد شنوندگان از دیگر فعالیت‌های این شبکه است.

رادیو قرآن

این شبکه با برنامه‌های ضحی، نسیم ربنا، شهر قرآن، بشری با مدت زمان ۱۴۰ دقیقه ضمن تشویق و ترغیب یاری هم وطنانمان به زلزله زدگان به مقوله‌هایی چون شکیبایی در مقابل حوادث که یکی از شروط بندگی است و همچنین ایجاد آرامش قلبی از طریق پخش آیات امید بخش قرآنی و…. پرداخته است.

رادیو سلامت

این شبکه با مدت زمان ۱۵۰ دقیقه و ۹ عنوان برنامه به محور‌هایی چون: امداد رسانی اولیه به مردم و حضور در مناطق زلزله زده، آخرین اخبار وضعیت این منطقه، وضعیت امداد رسانی سازمان هلال احمر به مردم، اطلاع رسانی در خصوص نیاز‌های درمانی برای انتقال خون و نیاز به گروه‌های خونی خاص و…. پرداخته است.

رادیو البرز

از زمان وقوع حادثه روز شنبه ۲۱ مرداد تا ساعت ۱۳ شنبه ۲۴ مرداد به صورت زنده و در فواصل مختلف برنامه‌های خود به اطلاع رسانی در خصوص: پیام تسصلیت سران و مسوولان داخلی و خارجی، مقاوم نبودن اماکن در افزایش در گذشتگان، ضرورت اهدای خون به زلزله زدگان، پرداخت وام مسکن و کمک‌های بلا عوض و…. پرداخته است.

شبکه جوان

در حادثه زلزله آذربایجان شرقی و اردبیل را رادیو جوان نیز از زمان حادثه تا کنون در بخش‌های مختلف این شبکه انعکاس دهنده این مهم بوده است.

برنامه‌هایی چون تیتر داغ،کسی خواب نمونه،جوان ایرانی سلام،فرشته‌ها سلام و… با ضمن تسلیت حادثه زلزله و همدردی با بازماندگان به اطلاع رسانی لحظه به لحظه‌ای رویداد پرداخته و با ارتباط با مدیریت بحران آذربایجان شرقی ساعی و رئیس کمیته مدیریت بحران آقای فروغی و…. اقدام به اطلاع رسانی نموده است.

رادیو ایران

شبکه رادیویی ایران بلافاصله پس از وقوع زلزله مهیب استان آذربایجان به این موضوع پرداخته و در فواصل پخش با قرائت اطلاعیه‌های وزارت کشور و مطالب دیگر این موضوع را پوشش خبری داد.

همچنین از ساعات اولیه اعلام زلزله آذربایجان در برنامه‌های سلام ایران،خانه و خانواده، راه شب و….. به این موضوع پرداخته شد.

در برنامه خانه و خانواده رادیو ایران در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ مرداده ماه فعالیت سازمان‌های مرتبط منعکس و با مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون به صورت ظنده گفتگو شد.

همچنین در برنامه سلام یاران طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در مورد مناطق زلزله زده و راه‌های کمک رسانی به مردم اطلاع رسانی شد.

در برنامه راه شب دوشنبه آخرین اخبار از امدادرسانی به آسیب دیدگان اطلاع رسانی شد.

رادیو نمایش

رادیو نمایش با توجه به تولیدی بودن نمایش‌ها و تنظیم کنداکتور از مدت‌ها قبل در خلا ل برنامه‌ها به مساله زلزله پرداخته شده است.این روند با مشارکت گروهی از هنرمندان،رادیو، تئاتر و سینما اقدام به جمع اوری کمک‌های دارویی کرده امشب به مناطق زلزله زده ارسال خواهد شد.

شبکه رادیویی تهران

این شبکه با برنامه‌های صبح تهران،عصر به خیر تهران،سحر اجابت،شهر مهربانی و ورزش از رادیو تهران که با موضوعاتی از قبیل اطلاع رسانی،گزارش،چگونگی کمک رسانی،اخبار سازمان انتقال خون و همچنین چگونگی حضور ورزشکاران در این حادثه همراه بود در این رابطه اطلاع رسانی می‌نماید.۳

رادیو گفتگو

رادیو گفتگو با برنامه‌های چهل و پنج دقیقه و بدون خط خوردگی با موضوعاتی از قبیل زلزله در آذربایجان شرقی،پیگیری کمسیون عمران مجلس،و اخرین وضعیت زلزله زدگان به تشرح این واقع می‌پردازد.

رادیو ورزش

برنامه فرصت پروازبا حضور احسان حدادی قهرمان المپیک،پنجره‌ای رو به سحر،پنجره‌ای رو به شب،صبح و ورزش و جهان ورزش زلزله آذربایجان شرقی را پوشش دادند.

ایرانصدا

تحلیل سیاسی عنوان برنامه‌ای است که با توجه به زلزله رخ داده در استان آذربایجان شرقی به بررسی اقدامات نماندگان مجلس شورای اسلامی به این حادثه می‌پردازد.

رادیو اینترنتی ایرانصدا در برنامه زنده ایستگاه اینترنتی به آخرین رویدادهای زلزله در آذربایجان شرقی پرداخته است این برنامه روز سه شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۳ تا ۱۴ از رادیو ایرانصدا پخش شده است.

رادیو تابستانه

گفت و گو با رادیو امید  رادیویی ویژه در مناطق زلزله زده، گفت و گو با مدیر کل روابط عمومی هلال احمر، پژوهشکده زلزله شناسی، ورزشکاران، هنرمندان، مدیر کل حوادث غیر مترقبه آذربایجان شرقی، مدیر کل راه و عضو ستاد بحران استان آذربایجان شرقی بر قرار شده است.

بر این اساس در دو بخش صبحگاهی و عصر گاهی رادیو تابستانه استقبال و مشارکت مردم ایران رابرای کمک رسانی‌های نقدی و غیر نقدی برای مردمان استان آذربایجان شرقی را دعوت به عمل آورده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.