لحظه به لحظه همراه با نمایش یک فیلم در “کافه سینما”: «من مادر هستم» در هیاهوی موافقان و مخالفان اکران می‌شود؟!/ پی‌گیر وقایع و اتفاق‌ها باشید

۰۸م آذر ،

چهارشنبه, ۰۸ آذر ساعت ۰۰:۵۰ کافه سینما

کافه سینما- چند وقتی است که داریم این خبرها را پوشش می‌دهیم. اغلب از اکران عید به این طرف. فضای گرم و پر حرف و مثبت در حاشیه‌ی سینما که بسیار هم خوب است و خبرها تحریم و مخالفت و تحصن و گاه هم که، فیلم از پرده پایین کشیدن. تازه‌ترین خبرها، به بیانیه‌ها و موافقت‌ها و مخالفت‌های روز سه شنبه، دربارهٔ‌ی فیلم من مادر هستم، برمی‌گردد. ساعاتی پیش شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف کوشیده‌اند که از اکران روز چهارشنبه‌ی این فیلم جلوگیری کنند یا از فیلم دفاه کنند. من مادر هستم، فیلم سالمی است. مضمون تلخ و پیچیده‌ای دارد و نقد اجتماعی می‌کند؛ اما فرق می‌کند با آثار فرصت‌‌طلبانه‌ای که سیاه‌نمایی و اصول‌گرایی و روشنفکربازی، وسیله‌ی کاسبی‌شان است. کافه سینما، در پست‌های مختلف به این اتفاق پرداخته، و بیانیه‌ی مخالفان و نامه‌ی سازندگان و گفتار موافقان را منتشر کرده است. (این جا و این جا: بیانیه‌ی گروه‌های مخالف و مخالفان فیلم) و (این جا: نامه‌ی سازندگان فیلم) و (این جا و این جا: مسعود فراستی و امیر قادری در حمایت از فیلم).

به لحظه‌ی مهمی در این مسیر رسیده‌ایم. از این لحظه، خبرها تازه از اکران این فیلم و خط سیر موافقان و مخالفان را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم این گفتمان، در حوزه‌ی فرهنگ ادامه داشته باشد و نه کف خیابان. در روزگار حساسی از تاریخ فرهنگی این مملکت زندگی می‌کنیم. امیدواریم انصاف و درک و فهم درستی در پی‌گیری و انعکاس این مسیر داشته باشیم. با کافه سینما همراه باشید.

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.