لحظه شماری برای آغاز مراسم سوگواری امام؛ برای داغی که هنوز تازه است

ساعتی دیگر بیست و سومین مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) با حضور میلیونی عزاداران در حرم مطهرش شروع می شود و این درحالی است که جمعیت عزادار، از آزادراه ها و جاده های منتهی به حرم مطهر ، از سه سو، در حال پیوستن به اجتماع بزرگ عزاداران در بارگاه امام خمینی (ره) است.

کاروان عاشقان خمینی امسال هم از چند روز مانده به مراسم سالگرد از شهر و دیار به راه افتاده اند؛ حتی برخی ها با دوچرخه هایشان رکاب زنان از تبریز آمده اند. ردشان را می شود در اتوبان تهران- قم و اطراف حرم و حوالی بهشت زهراکه آرامگاه هزاران شهید رهرو روح الله است، تا کیلومترها آن سوتر دنبال کرد. صبحگاهان یکشنبه، این منطقه از جنوب تهران با حضور صدها هزار عزادار سیاه پوش حال و هوای دیگری پیدا کرده است.

از شهرهای مختلف آمده اند؛ از آذربایجان، گیلان و مازندران، از اصفهان و همدان و از خوزستان . ساحل نشینان خلیج فارس و خراسانی ها و از شهرها و مناطق کویری تا زاگرس نشینان، همه هستند. هرکس که توانسته ، با هر وسیله ای که شده ، آمده و خود را به اقیانوسی از انسانها به وسعت همه ایران رسانده ؛ آمده اند برای تعزیت داغی که هنوز تازه است.

اینان برای خمینی آمده اند؛ برای امامی که قلبش ، نفسش و نبضش و همه وجودش برای دین بود ، برای میهن بود و برای مردم کشورش. هم او که نفس مسیحایش دریای انسانی را به حرکت در می آورد و خروشش ظالمان و مستبدان عالم را می لرزاند . هم او که کلامش آرامش بخش روح و روان ملت بود و دغدغه های مقدسش، اسلام بود و ایران و انقلاب اسلامی اش ؛ تا جایی که برای حفظ آن از هر چیز با ارزشی که در دنیا برایش هست، دست می شوید.

حالا بیست و سه سالی است که وقتی ماه خرداد ، ماه حادثه ها و ماجراها از راه می رسد، تکاپوی برگزاری مراسم سوگواری امام ، سراسر میهن را فرا می گیرد. سازمان ها و نهادهای متولی با مشارکت ارگان های دولتی دست بکار می شوند و امسال هم تمام تلاش خود را بکار بسته اند تا از میهمانان امام به نحو شایسته پذیرایی کنند و در این میان نهادهای مردمی ، از جمله بسیج، تشکل ها و هیات های مذهبی هم سخت درجنب و جوشند و درخدمت زائران.

برگزار کنندگان ، برای مراسم امسال سه محور اجرایی، قضایی و انتظامی در نظر گرفته اند که از امنیت زائران تا اسکان و پذیرایی و حمل و نقل آنان را در بر می گیرد.

ظرفیت های مختلف، اعم از حمل و نقلی و درمانی هم بکار گرفته شده و ایستگاههای صلواتی هم برپا شده است و قدم به قدم مقدم زائران را با پذیرایی، حتی جزئی، گرامی می دارند.

کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی اطراف حرم در جنوب تهران و شهر ری در آماده باش بسر می برند و مترو تهران نیز خدمات ویژه ای برای مراسم امروز در نظر گرفته است.

پیش بینی ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت حضرت امام (ره) در خصوص تعداد زائران امسال حرم مطهر امام خمینی بیش از یک و نیم میلیون نفر است و شرکت های بیمه نیز کلیه زائران را تحت پوشش قرار داده اند. برای مراسم امسال صدها اندیشمند خارجی به همراه خبرنگارانی از خارج از کشور به تهران آمده اند تا پوشش بین المللی مراسم امسال را برعهده داشته باشند.

مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام از لحظاتی دیگر با سخنان سید حسن خمینی فرزند یادگار گرامی امام آغاز می شود و در پی آن ، همگان در انتظار استماع بیانات راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.

گزارش خبرنگاران ایرنا از مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام ، از صحن مطهر امام خمینی متعاقبا مخابره خواهد شد.

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۴۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.