لحظه وداع اباعبدالله(ع) با صدای حسام‌الدین سراج + صوت

آلبوم «وداع» را حسام الدین سراج در قالب دو مجموعه بر اساس اشعار عثمان سامانی خوانده است؛ فردی که اشعارش جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد و به گفته سراج «برای یک اجرای ارکسترال فوق‌العاده است».

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، آلبوم «وداع» در دو مجموعه «وداع ۱» و «وداع ۲» با آهنگسازی سید محمد میرزمانی، ترانه سرایی غلامرضا کافی و خوانندگی حسام الدین سراج توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در تابستان ۸۴ منتشر شده است.

قطعات راز، آینه عشق و باده الست، سرخیل مستان و وحدت عاشقانه، غریب آشنا، یک دل و یک بار، سر حق، عاشق کشی و ساز مستی، داستانسرا، شوخ شیرین ۱ و ۲، وداع و پریشانی، غریبه، گریه خون آثار این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

در آلبوم «وداع»، بهزاد فروهری، کورش بابایی، مجید اخشابی، جمال جهانشاد، مسعود حبیبی، ناصر رحیمی، محمدحسین پورمعین، همایون رحیمیان، ارسلان کامکار، مازیار ظهیرالدینی، عمادرضا نکویی، کریم قربانی، علیرضا خورشیدفر، محمود منتظم صدیقی و کورش بزرگ پور به نوازندگی پرداخته‌اند.

حسام‌الدین سراج تا به حال دو سوگواره عاشورایی در ایام محرم سال‌های ۹۷ و ۹۸ از قطعات این آلبوم اجرا کرده است.

این خواننده پیشتر درباره سبک اینگونه اجراها در ایامی خاص همچون محرم و صفر بیان کرده که «این نوع اجراها در حقیقت بیان یک فرهنگ است که به صورت خاص متعلق به ایران است.» 

سراج همچین درباره شاعر اشعار این آلبوم بیان کرده است: «عمان سامانی یکی از قوی‌ترین مرثیه‌سراهای جهان است. او شاعری با شخصیت بی‌نظیری است که صنایع ادبی و ظرایف شعری نهفته در اشعارش علت انتخاب او بود. اشعار وی جنبه عرفانی، عاشقانه و حماسی دارد که برای یک اجرای ارکسترال فوق‌العاده است. این شاعر در زمینه صنعت شعری و ادبی در نوع خودش بی‌نظیر است و حماسه را در عین عرفان و عشق را در عین حکمت بهم آمیخته و با صنعت شعری قدیم اشعاری را خلق کرده که ما امروز واقعا از خواندن این شعرها لذت می‌بریم.»

نام آلبوم بر اساس لحظه وداع حضرت اباعبدالله (ع) با همسر، خواهر، دنیا و آنچه برای انسان تعلق ایجاد می‌کند، انتخاب شده است.

سراج پیشتر در مصاحبه‌ای با ایسنا بیان کرده که او از دیرباز آرزو داشته که کاری را برای خدمت به حضرت اباعبد الله (ع) انجام دهد و بعد از مدت‌ها توفیق پیدا کرد تا در آلبوم وداع این دِین را ادا کند.

آلبوم «وداع» در حقیقت عرض ادبی است به ساحت سیدالشهدا (ع) و تلاش می‌کند به حقیقت واقعه عاشورا بپردازد که این مساله در واقع بیان موسیقایی واقعه کربلا است.

شعر قوی و موسیقی قدرتمند، فرهنگ ایجاد می‌کند و او پس از اجرای این آلبوم از برخی کسانی که انتظار نداشت، بازخوردهای مثبت دریافت کرد و آن‌ها به او گفتند که با شنیدن این آلبوم به واقعه‌ی کربلا علاقه‌مند شدند.

کنسرت وداع سال ۹۱

در ادامه می‌توانید به اثر «راز» از آلبوم «وداع» گوش دهید:

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.