لزوم آموزش مروجان برای اجرای الگوی کشت

۰۶خردادماه،

60949.jpg

یک کارشناس کشاورزی تاکید کرد: برای اجرای موفق الگوی کشت، لازم است مروجان آموزش ببینند چراکه آموزش کارشناسان و مروجان می‌توانند به کشاورزان کمک کنند تا کشت بهینه داشته باشند.

بهاءالدین نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به اینکه طرح الگوی کشت بررسی می‌کند که کشت چه محصولی در کدام منطقه با توجه به شرایط اقلیمی آن کاشته شود، اظهارکرد:‌ الگوی کشتی که در سال‌های اخیر از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده مطلوب نبوده چراکه این طرح به کشاورزان دیکته شده است.

وی افزود: این که بخواهیم یک طرح را در مناطق مختلف تعیین وبخش‌نامه کنیم از دیدگاه علمی مورد قبول نیست زیرا الگوی کشت یک طرح ثابت نیست و می‌تواند در شرایط مختلف تغییر کند.

نجفی با اشاره به اجرای موفق الگوی کشت در کشور ژاپن گفت: در این کشور کشاورزانی که عضو تعاونی می باشند زیر نظر یک مروج قرار دارند که این مروجان در مناطق مربوطه الگوی کشت را طراحی می‌کنند.

این کارشناس با بیان این‌که آموزش متخصصان و مروجان در روستاها راه حل عملی برای اجرای موفق الگوی کشت است، اظهار کرد: مروجان می‌توانند به کشاورزان کمک کنند تا کشت بهینه داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای الگوی کشت از نظر اجتماعی و اقتصادی منفعت‌ بسیاری برای کشاورزان دارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.