لزوم اجرای سیاست پولی محدودتر برای تثبیت نرخ ارز در ایران

۲۲ آبان ،

195-17.jpg

رئیس صندوق بین المللی پول برای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی اظهار داشت که اقدام ایران برای تثبیت نرخ ارز، باید با سیاست پولی محدودتر و هماهنگی سیاست به منظور مهار فشارهای تورمی که ممکن است پیامد آن باشد، پشتیبانی شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مسعود احمد همچنین بر لزوم اطمینان از وجود یک بازار مبادلات ارزی باثبات تاکید کرد.

رئیس صندوق بین المللی پول برای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی همچنین با اشاره به نوسانات ارزی اخیر در ایران، احتمال داد رشد نزولی اقتصادی کشور بیش از رقمی که صندوق بین المللی پول پیش از این برآورد کرده بود، باشد. صندوق بین المللی پول پیش‌تر پیش بینی کرده بود که اقتصاد ایران به رغم تحریمهایی شدیدی که روبرو است، ۰٫۹ درصد در سال جاری کوچک خواهد شد و نرخ تورم به ۲۵٫۲ درصد می رسد.

احمد همچنین از مسافرت نمایندگان صندوق بین المللی پول به ایران در نیمه اول سال میلادی آینده به منظور ارایه مشاوره‌های معمول و ارزیابی اقتصاد و ذخایر ارزی خارجی کشور خبر داد.

تئودور کاراسیک، مدیر پژوهشی موسسه تحلیل نظامی خاورنزدیک و خلیج فارس در گفت و گو با بلومبرگ اظهار داشت که ایران به هیچ وجه تسلیم تحریمها نخواهد شد و به رغم رشد و شاخصهای منفی، به مسیرش ادامه خواهد داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.