لزوم اعتراض جدی دستگاه دیپلماسی به کارشکنی آمریکا در مسئله “ابوطالبی”

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

کنعانی‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: پیشنهاد می‌کنم که “ظریف” به عنوان وزیر امور خارجه به عنوان اعتراض به عملکرد آمریکایی‌ها پیرامون بحث ابوطالبی از حضور در نیویورک خودداری کند.

“حسین کنعانی‌مقدم” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دور آتی مذاکرات کارشناسی ایران و ۱+۵ در حاشیه نشست “کمیته مقدماتی کنفرانس بازنگری در ان‌پی‌تی ۲۰۲۴ در نیویورک”، اظهار داشت: آمریکا همواره به دنبال بهانه‌هایی است تا در روند مذاکرات هسته‌ای کشورمان تأخیرات و یا موانعی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم تا مانع از اقدام شوم آمریکایی‌ها شویم، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید بحث مربوط به “حمید ابوطالبی” نماینده منتخب کشورمان در سازمان ملل را به طور جداگانه مورد پیگیری و برخورد جدی قرار دهد، اما نباید روند مذاکرات تحت تأثیر اقدامات آمریکایی‌ها قرار گیرد.

کنعانی‌مقدم افزود: به نظر می‌رسد که این مسئله باید از طریق “بان‌ کی‌مون” دبیرکل سازمان ملل مورد پیگیری قرار گیرد اما مذاکرات تیم کارشناسی باید به روند خود ادامه دهد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خطاب به هیئت ایرانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که “ظریف” به عنوان وزیر امور خارجه به عنوان اعتراض به عملکرد آمریکایی‌ها پیرامون بحث ابوطالبی از حضور در نیویورک خودداری کند اما حضور تیم کارشناسی ایران در نیویورک بلامانع است.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.