لزوم افزایش سطح تولید زیرکشت زعفران به ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم در هر هکتار

۲۱اردیبهشت،

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به تحریم ها و تهدیدهای بیگانگان، علاقه کشورهای دنیا در سرمایه گذاری صنعت زعفران ایران روز به روز رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان، سید محمد طباطبایی در جلسه انتخابات شورای ملی زعفران که ۱۹ اردیبهشت ماه در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: سرمایه گذارانی از کشور اسپانیا در تربت حیدریه و زاوه سرمایه گذاری چهار میلیارد تومانی انجام داده‌اند.

وی بابیان اینکه از ۱۲۴ هزار نفر بهره بردار در امر تولید ز‌عفران ۹۰ هزار نفر دارای سطح زیریک هکتار می باشند و در مزارع کوچک کار می‌کنند، تصریح کرد: این زمین های کوچک کشت مکانیزه و علمی را دچار مشکل می‌کند.

در ادامه مراسم، نماینده اتحادیه صادرکنندگان گیاهان دارویی ایران اظهار کرد: اولین قدم ارتقا جایگاه ایران در صنعت زعفران دنیا، بالابردن سطح تولید زیرکشت از ۱،۳ کیلوگرم به ۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم درهرهکتار است.

محمدمهدی طباطبایی افزود: باید قیمت تمام شده کالا راپایین بیاوریم تا بتوانیم در توزیع محصول با کیفیت و قیمت مناسب، در بازارهای جهانی بی رقیب باشیم.

وی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا عوارض را ازبخش صادرات حذف کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.