لزوم اقدام بین المللی برای مقابله باکشتارشیعیان پاکستان

۲۳م دیماه ،

فعالان پاکستانی بر لزوم اقدام بین المللی برای مقابله با کشتار شیعیان در پاکستان تاکید کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، شیعیان پاکستان بار دیگر روز قبل تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به خشونت های فرقه ای مرگبار در این کشور نشان دهند .
در درگیری های فرقه ای اخیر در پاکستان بیش از یکصد نفر کشته شده اند که اکثر آنها از شیعیان این کشور می باشند.
شرکت کنندگان در  تظاهرات شهر کراچی بزرگترین شهار پاکستان ،  شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سردادند. این تظاهرات در حالی برگزار می گردد که در انفجارهای اخیر پاکستان در شهر کویته بیش از سیصد نفر کشته و زخمی شده اند.
میرزا یوسف حسین از علمای پاکستان در این خصوص گفت:« حملات اخیر در پاکستان نشان می دهد که فقط شیعیان هدف این حملات نیستند بلکه سنی ها نیز هدف این حملات می باشند. این درگیری ها سبب بی ثبات شدن پاکستان می گردد. اشخاصی که عامل اینگونه اقدامات می باشند درست بیخ گوش مقامات دولتی این کارها را انجام می دهند. اما مقامات دولتی به صورت تعمدی از این جنایتها چشم پوشی می کنند.»
گروه طرفدار طالبان مسئولیت انفجارهای دو روز پیش در محله های شیعه نشین پاکستان را پذیرفته است. جدایی طلبان بلوچ نیز مسئولیت حمله دیگری را پذیرفته اند که نیروهای امنیتی در آن هدف قرار گرفتند.
سهیل میرزا دیگر فعال پاکستانی در تظاهرات کراچی گفت:« ما فکر نمی کنیم دولت کنونی پاکستان برای حل این مسائل کاری انجام بدهد. دولت کنونی پاکستان بی کفایت است و برای استقرار نظم و قانون هیچ کاری انجام نمی دهد. ما از جامعه بین المللی می خواهیم که برای مقابله با حملاتی که به شیعیان پاکستان انجام می گردد کاری انجام بدهد. نهادهای امنیتی پاکستان برای محافظت از شهروندان کشور هیچ کاری انجام نداده اند.»
براساس آمار یکی از سازمانهای شیعی پاکستان موسوم به مجلس وحدت مسلمین فقط در سال دو هزار و دوازده بیش از پانصد شیعه در پاکستان کشته شدند. بسیاری از کارشناسان می گویند پاکستان برای مقابله با افراط گرایی و اقدامات شبه نظامی قانون گریز، باید سیاستهای روشن و مشخصی تبیین کند و اگر این کار انجام نشود، خشونتها و درگیری ها در پاکستان هرگز پایان نخواهد یافت.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.