لزوم ایجاد وحدت میان زنان مسلمان برای مقابله با توطئه‎ها علیه جهان اسلام

فروردین ۱۴۰۳

افتخاری در همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان:

دبیر همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم مسلمانان را به وحدت و برادری دعوت کرده تصمیم گرفتیم تشکل‌هایی را با کمک بانوان اسلامی از کشورهای مختلف دنیا تشکیل دهیم تا به مقابله با دشمنان خود بپردازیم.

 به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، “لاله افتخاری” در همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان که صبح امروز(۱۶ شهریور) در هتل اوین در حال برگزاری است با اشاره به برگزاری این همایش و همچنین اقداماتی که تاکنون در این مجمع انجام گرفته است، گفت: همانطور که قرآن کریم مسلمانان را به وحدت دعوت کرده و برادر یکدیگر می‌داند در این راستا شیطان بزرگ و پیروان آن مانند آمریکا اهداف شومی دارند که بین مذاهب و اقوام مختلف اعم از شیعه و سنی تفرقه ایجاد کنند چرا که وحدت بین مسلمانان جهان به ضرر برنامه استکبار جهانی است به همین سبب در این راستا برنامه ریزی شد تا مجمعی متشکل از خواهران و برادران مسلمان از مذاهب و آیین‌های مختلف ایجاد شود تا وحدت بین مسلمانان تمام جهان بیش از پیش گسترش پیدا کند.

افتخاری افزود: در این راستا دشمنان بزرگ اسلام در جهان سعی داشته‌اند که اسلام هراسی را در جهان گسترش دهند همانطور که به طور مکرر به ساحت بزرگ پیامبر اکرم (ص) توهین شده که بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۰ میلادی (۱۳۶۹ شمسی) به دستور مقام معظم رهبری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکیل که زمینه‌ای برای علمای جهان اسلام فراهم شد تا برنامه‌ای وحدت‌آمیز به اجرا در‌آورند.

افتخاری در همین راستا تصریح کرد: زمینه‌ای در سال ۱۳۸۰ فراهم شد تا بانوانی در این زمینه حرکتی را آغاز کنند و بعنوان مشاور و رئیس دفتر بانوان فعالیت داشته باشند.

دبیر همایش بین‌المللی اتحادیه جهانی زن مسلمان اظهار داشت: این همایش‌ها در کشورهای متعدد اسلامی همچنین در استان‌های مختلف ایران که مذاهب شیعه و سنی دارند در زمینه آگاهی بخشی زنان به جایگاه والای خود نزد خداوند متعال برگزار شد که در نهایت منجر به تأسیس دفتر امور بانوان در سال با تدبیر بسیار عالی آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب شد.

وی اظهار داشت: در آخرین کنفرانس وحدت اسلامی که در کشورمان با جمع کثیری از علما، نخبگان، دانشمندان و فرهیختگان برگزار شد ضرورت ایجاد یک تشکل وحدت‌آفرین میان بانوان، مطرح و به تصویب این مجمع رسید؛ در پی این کنفرانس که با جمع کثیری از اندیشمندان برگزار شده بود دبیرخانه اتحادیه تشکیل و پیش‌نویس اساسنامه آن در جهت ارائه راهکارها تصویب شد.

افتخاری ادامه داد: امروز که در خدمت شما عزیزان هستیم دو موضوع مرتبط را پیگیری خواهیم کرد؛ اولا بررسی پیش‌نویس اساسنامه و تصمیم نهایی آن، ثانیا بررسی جایگاه تشکل‌های بانوان در راستای پیشرفت هرچه بیشتر و تعالی زنان در تمام دنیا، همانطور که در تمام کشورهای دنیا تشکل‌ها جایگاه خاص و تأثیر‌گذاری در تغییرات جهان بشریت ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: بحث دیگری که در این نشست تخصصی مطرح می‌کنیم این است که چطور می‌توانیم از ظرفیت تشکل‌های بانوان می‌توان استفاده کرد و با دشمن به مقابله پرداخت.

افتخاری اظهار داشت: با توجه به رهنمود‌های پیامبر اکرم(ص)، اهل بیت(ع)، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری که زن را بستری در رشد و تعالی جامعه می‌دانند این همایش را با دعوت از خواهران و فرهیختگانی که سابقه وزارت نمایندگی مجلس مسئول تشکل‌ها و همچنین شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی می باشند، صورت دادیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.