لزوم تدوین آیین‌نامه کرسی‌های تلاوت قرآن در دانشگاه‌های علوم پزشکی

۱۳م اسفند ،

33-244.jpg

هجدهمین جشنواره قرآن دانشجویان و هفدهمین جشنواره قرآن اساتید و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور بیش از ۱۳ هزار شرکت‌کننده تابستان ۹۲ برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین همتی سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، با اشاره به حضور ۱۳ هزار نفری در جشنواره سال قبل، گفت: بزودی تکلیف میزبانی جشنواره قرآنی مشخص می‌شود.

وی با اشاره به پتانسیل بالای فعالیت‌های قرآنی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی، اظهارکرد: ما هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی را قطب قرآنی در سطح کشور می‌دانیم و برآنیم، تا با تقویت ارتباط دستگاهی از توانمندی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی برای جریان‌سازی فعالیت‌های قرآنی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها بیش از قبل استفاده کنیم.

همتی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: البته باید هر چه سریعتر آیین‌نامه کرسی‌های تلاوت تدوین و به دانشگاه‌ها ابلاغ شود تا بتوان از این توانمندی‌ها بیشترین بهره را برد.

سرپرست مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت افزود: به عنوان مثال وقتی در کرسی تلاوت رییس بیمارستانی که استاد متخصص و برجسته دانشگاه است، با صدای بسیار زیبا آیات روح بخش قرآن را تلاوت می‌کند، بسیار تاثیر شگرفی بر دانشجوییش می‌گذارد، در واقع ما به دنبال رسیدن به چنین فضایی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان گروه پزشکی از موحدترین دانشجویان می باشند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز توسعه فرهنگ قرانی بسیار ضروری است.

همتی با اشاره به پیشتاز بودن وزارت بهداشت در عرصه امور قرآنی و تاکیدهای مکرر مسئولین و مخاطبین در این زمینه، گفت: تمام سعی و تلاش ما این است که وزارت بهداشت در رسیدن به اهداف سند توسعه فرهنگ قرآنی همچنان پیشگام باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.