لزوم تفکر تازه شرکت‌های مخابراتی برای سرویس‌های اطلاعاتی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

تحلیلگران بازار اعلام کردند که با توجه به بازار اشباع شده و به کارگیری روش‌های تازه کسب درآمد توسط اوپراتورهای مختلف، شرکت‌های مخابراتی آفریقایی باید توجه بیشتری به سرویس‌های صوتی واطلاعاتی داشته باشد تا از این طریق بتواند بر درآمدهای خود بیافزاید. 
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "مارک کیسی"( Mark Casey) و "آرون بابو"( Arun Babu) از مدیران مرکز Deloitte طی همایش "فناوری، رسانه و مخابرات"(TMT) طی گفت‌وگو با مرکز خبری CNBC Africa نظرات خود را در این باره اعلام کردند. 
 
آن‌ها ضمن ارایه تصویر واضح از وضعیت بازار مخابراتی آفریقا توضیح دادند که اگر شرکت‌های مخابراتی فعال در این قاره روش‌های فعالیت تجاری خود را تغییر ندهند، برای حضور در این بازار با مشکل مواجه می‌شوند.
به گفته کیسی، افزایش هرچه بیشتر تعداد مردم در سطح متوسط که با افزایش دسترسی به خطوط پهن‌باند اینترنتی همراه شده، ضریب نفوذ اینترنت در آفریقا را به میزان قابل ملاحظه افزایش داده است که این جریان فرصت‌های فراوانی را پیش‌روی شرکت‌های مخابراتی فعال در این منطقه قرار می‌دهد.
 
با این وجود اعلام شده است که روی کار آمدن نسل تازه سرویس‌های ارتباطی سبب شده تا میزان درآمد شرکت‌های مخابراتی از خدمات صوتی و اطلاعاتی به میزان قابل ملاحظه کاهش یابد. کارشناسان اعلام کرده‌اند که این روند برای دیگر شرکت‌های مخابراتی در سراسر جهان نیز به همین صورت دنبال می‌شود.
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.