لزوم تلاش مجامع بین‌المللی برای حل هرچه سریعتر مسئله فلسطین

۲۵اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: مجامع بین‌المللی، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری های اسلامی باید در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادی این سرزمین تلاش کنند.

جعفر قناد باشی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به شصت و چهارمین سالگرد اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها که روز نکبت نامگذاری شده است، گفت: در ۱۵ می سال ۱۹۴۸حادثه‌ای در تاریخ فلسطین روی داد که طی آن سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای زمینه اشغال فلسطین و آواره  شدن مردم بی‌گناه را فراهم کرد.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیست‌ با همکاری آمریکا و انگلیس توانست مصوبات این قطعنامه را از سازمان ملل بگذراند.

وی به سرزمین‌هایی که در سال ۱۹۶۷ رژیم غاصب صهیونیستی  طی جنگی اشغال کرد اشاره کرد و گفت: وقتی کشوری سرزمینی را اشغال می‌کند، ابتدا تحریمش می‌کنند، بعد تهدید و در نهایت  همه کشورها برای این‌که اشغال را پایان دهند اجازه دارند که وارد عرصه نظامی شوند که متاسفانه شورای امنیت در این قضیه کوتاهی کرده است.

 قناد باشی تصریح کرد: مجامع بین‌المللی از قبیل: سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد، سازمان همکاری‌های اسلامی باید در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین و آزادی این سرزمین تلاش کنند.

 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌شود یک ملتی در مجامع بین‌المللی صاحب کرسی باشد اما سرزمین نداشته باشد بنابراین سازمان ملل باید این کشور را به رسمیت بشناسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.