لزوم توجه بیشتر دولت یازدهم به حضور بانوان در عرصه مدیریتی کشور

فروردین ۱۴۰۳

الهیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تأکید کرد

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه هنوز مسئولی برای مرکز امور بانوان نهاد ریاست جمهوری معرفی نشده است و این موضوع سبب نوعی نابسامانی در حوزه تخصصی زنان نهاد ریاست جمهوری خواهد شد.

“زهره الهیان” نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب ممتاز نیوز، با اشاره به حضور بانوان در سطح مدیریت کلان کشور اظهار داشت: کمک گرفتن از ظرفیت و توان بانوان، تحولی در عرصه‌های عمومی تخصصی بانوان ایجاد خواهد کرد.
 
وی با تاکید بر حضور زنان توانمند، متعهد و متخصص در جامعه، افزود: بر اساس اصل شایسته‌سالاری باید از ظرفیت بانوان برای پیشبرد  و تسریع حرکت دولت به سمت اهداف کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرد.
 
الهیان ادامه داد: تجربیات خوبی از حضور بانوان در مناصب کلان مدیریتی داریم که امیدواریم این تجربیات گسترش یابد.
 
نماینده سابق مجلس با اشاره به حضور کمرنگ بانوان در دولت یازدهم ادامه داد: متاسفانه هنوز مسئولی برای مرکز امور بانوان نهاد ریاست جمهوری معرفی نشده است و این موضوع سبب نوعی نابسامانی در حوزه تخصصی زنان نهاد ریاست جمهوری خواهد شد؛ دکتر روحانی باید توجه بیشتری به حضور بانوان توانمند در عرصه کلان کشور داشته باشد.
 
وی با ارائه پیشنهاد تسریع در معرفی رئیس مرکز بانوان نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: اتلاف وقت و از دست رفتن فرصت‌ها در عرصه تخصصی زنان، پیامدهای خوبی نخواهد داشت و این امر سبب ایجاد علامت سوالی در ذهن نخبگان جامعه زنان خواهد شد.

الهیان تصریح کرد: امیدوارم با انتخاب فردی شایسته، متخصص، متعهد و توانمند در مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری شاهد تحرک در عرصه خدمت رسانی در جامعه بانوان باشیم.
 
نماینده مجلس هشتم شورای اسلامی در پایان با ارائه پیشنهاد تشکیل معاونت خانواده و زنان در نهاد ریاست‌جمهوری به عنوان راهکاری مناسب برای ارتقای امور بانوان خاطرنشان کرد: با آغاز به کار این معاونت، فردی متخصص در حوزه خانواده و زنان،حوزه نظری و اجرا و حوزه سیاست‌گذاری، چالش‌های جامعه بانوان را سامان خواهد بخشید.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.