لزوم توجه جهان اسلام به تلاش‌های عربستان برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین امر در جهان اسلام برقراری وحدت برای مقابله با چالش‌های بین‌المللی است، گفت: عربستان از معارضین تروریست در سوریه طرفداری می‌کند و سلاح برایشان می‌فرستد و این مسئله جهان اسلام را با مشکلات بسیاری روبرو خواهد کرد.

“ابوتراب علیرضایی” کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در رابطه با تلاش عربستان برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح برای مخالفان سوری گفت: دولت عربستان را وهابی‌ها تشکیل می‌دهند و تعدادی هم از سلفی‌ها، طبیعی است که عربستانی‌ها نتوانند دولت شیعی سوریه را تحمل کنند.

 وی افزود: یکی از عاملان شورش در اوایل کار در سوریه، عربستان بوده و اکنون هم به همان روش ادامه می‌دهد.

علیرضایی تصریح کرد: از طرف دیگر دولت عربستان مجری اهداف شوم آمریکایی‌ها است و مقامات این کشور در تمام مدت حکومت از زمان روی کار آمدن عبدالعزیز تا به حال به هر آنچه آمریکا خواسته است عمل کرده‌اند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهارداشت: تنها مسئله مهم برای مقامات عربستان حفظ حکومت بوده و دین، مذهب و خواسته ملت  برایشان مطرح نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مهمترین امر در جهان اسلام برقراری وحدت برای مقابله با چالش‌های بین‌المللی است، افزود: عربستان از مخالفان دولت سوریه طرفداری می‌کند و سلاح برایشان می‌فرستد و این مسئله جهان اسلام را با مشکلات بسیاری روبرو خواهد کرد.

علیرضایی ادامه داد: در حال حاضر نیروهایی از عربستان، اردن و دیگر کشورهای عربی و اروپایی مثل نروژ و بلژیک و … در حال جنگیدن در سوریه می باشند.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: معارضین تروریست مخالفان یا مزدورانی می باشند که پول می‌گیرند و یا عواملی می باشند که به خاطر منافع سیاسی می‌جنگند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.