لزوم توجه دولت یازدهم به حقوق کودکان/ اجرای صحیح قانون از کودک آزاری و کودکان خیابانی جلوگیری می‌کند

اردیبهشت ۱۴۰۳

الوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

دبیر مرجع ملی حقوق کودک گفت: دولت جدید می‌تواند بر روی حقوق کودک متمرکز شده و بتواند با اجرای صحیح این قانون از بروز کودک آزاری و معضل کودکان خیابانی جلوگیری کند

“مظفر الوندی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه کنوانسیون حقوق کودک در ایران به تصویب رسیده و دولت در سال ۸۸ مرجع ملی برای این کنوانسیون را در وزارت دادگستری تعیین کرده است، رشد حقوق کودک مستلزم توجه جدی به این کنوانسیون است.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران حقوق کودک در حوزه دولت مشغول به فعالیت بوده که از دولت جدید انتظار می‌رود به بحث حقوق کودک توجه ویژه‌ای داشته باشد تا تنظیم بودجه و اختصاص اعتبارات به نام اختصاصی کودک صورت بگیرد.

دبیر مرجع ملی حقوق کودک با بیان اینکه علاوه بر پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک، تعهدات اعتقادی و اخلاقی به حقوق کودک نیز داریم، تصریح کرد: در کنوانسیون حقوق کودک به صورت مفصل و جداگانه در رابطه با حفظ حقوق کودک، بهداشت، تحصیل، دسترسی کودکان به اطلاعات، نحوه برخورد با کودکان معارض با قانون و…. بحث کرده که ما نیز با استفاده از این قانون به اجرای هرچه بهتر حقوق کودک می‌پردازیم.

الوندی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند بر روی حقوق کودک متمرکز شده تا بتواند  با اجرای صحیح این قانون از بروز کودک آزاری و معضل کودکان خیابانی جلوگیری کند، خاطرنشان کرد:  توجه به حقوق کودک نیاز به شناسایی عوامل و مسائل دیگری از قبیل مهاجرت، اقتصاد، خانواده و … داشته که از دولت جدید انتظار می‌رود توجه بیشتری به حقوق کودک داشته و شعار “کودک امروز آینده فردا” را عملی کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.