لزوم حرکت دانشگاهیان در راستای منویات مقام معظم رهبری

عضو کانون دانشگاهیان با اشاره به لزوم استفاده اساتید از فرامین مقام معظم رهبری گفت: منویات مقام معظم رهبری راهبردی اساسی و بنیادین بر ارتقای سطح علمی و پیشرفت کشور است.

محمدرضا مرندی، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اساتید و دانشگاهیان گفت: اساتید برجسته کشور و مجموعه دانشگاهیان، اقتصاد اخلاقی را به عنوان مکمل اقتصاد مقاومتی مطرح کرده و ضرورت اصلاح نظام مدیریت پژوهشی کشور را خواستار شدند.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه به توصیف وضع موجود علمی کشور پرداخته‌شد، اظهار داشت: ایران به دنبال اقتصاد مقاومتی، به رتبه شانزدهم کشور توسعه یافته دنیا، دست‌یافته و پیشرفت‌های شایانی در زمینه علم و صنعت کسب کرده است.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه دانشگاه‌ها نباید نظاره‌گر تحولات کشور باشند، گفت: دانشگاه در مقام نخست تحول ساختاری کشور قرار دارد و تاکنون اساتید بسیاری برای ارتقای سطح علمی کشور پیشنهادات و سرفصل‌هایی ارائه کرده‌اند که مورد قبول و عنایت رهبری قرار گرفته است.

وی شرکت در این جلسات را قوت تازه‌ای بر عزم استادان دانست و تصریح کرد: دقت، دلسوزی و اشراف مقام معظم رهبری به مباحث علمی و اساتید ستودنی است و نظرات راهگشای ایشان در طی سال‌های متمادی، صحت بر این ادعاست.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان در پایان  توجه ویژه همه اساتید، کارکنان و دانشجویان را به انتظارات رهبر معظم انقلاب از دانشگاهیان مورد تأکید قرار داد و خواستار حرکت آنها در راستای منویات رهبری شد و خاطنشان کرد: اساتید و مجموعه دانشگاهیان برگرفته از فرامین مقام معظم رهبری به موضوعات، مشکلات و مسائل کشور، فارغ از افراط و تفریط پرداخته و در توسعه و  پیشرفت ایران اسلامی تلاش کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.