لزوم حضور پررنگ تشکل های مردمی در حوزه سلامت شهروندان

سه شنبه ۲۷ تیر – ۰۳:۰۰:۴۰ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فرماندار مشهد در مراسم افتتاح ایستگاه های سلامت تاکید کرد؛

بزرگنمایی:  

فرماندار مشهد با حضور در مراسم افتتاح ایستگاه های سلامت و جشنواره غذای سالم شهرداری مشهد بر مشارکت و حضور پررنگ تشکل های مردمی در حوزه سلامت شهروندان تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، حسن موحدیان در این مراسم که در بوستان نیلوفر آبی منطقه ۱۰ برگزار شد، گفت: باید این مهم را قبول داشت که نمی توان در شرایط امروزی به روش قدیم زندگی کرد چرا که در جوامع امروزی انسان ها باید آموزش ها و مهارت های لازم را متناسب با محیط پیرامونی خود کسب نمایند.
موحدیان بیان داشت: در گذشته تنها سلامت جسم ملاک سلامتی کامل محسوب می شده است اما امروزه در کنار این مهم فرد باید دارای سلامت روانی، سلامت اجتماعی نیز باشد.
فرماندار مشهد در خصوص سلامت معنوی گفت: سلامت جسمی، روحی، روانی و اجتماعی نیز باید در کنار سلامت معنوی مطرح شود تا بتوان تعریف کاملی از سلامتی عنوان کرد.
موحدیان با اشاره به تنوع فعالیت های شهرداری مشهد تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری مشهد فعالیت های متنوعی را از جمله بهسازی معابر، آسفالت و… انجام می دهد و متناسب با آن نیز شهروندان انتظارات زیادی از این نهاد را دارد.
فرماندار مشهد سلامت جسمی را مسئله ای مهم عنوان کرد و گفت: آمیخته کردن نشاط و شادابی به زندگی شهروندان ماموریتی است که شهرداری مشهد به آن ورود پیدا کرده است و در این زمینه نیز تاکنون عملکرد مثبتی نیز داشته است.
فرماندار مشهد ادامه داد: ایجاد ایستگاه های سلامت و انجام فعالیت های متنوع در این حوزه تنها توسط شهرداری مشهد نتیجه بخش نیست بلکه همه مردم به خصوص تشکل های مردمی و سمن ها نیز باید در این حوزه شهرداری را کمک کنند.
موحدیان با تاکید بر این مهم که بدون مشارکت مردم نباید به مسائل اجتماعی ورود پیدا کرد، گفت: شهروندان باید توسط خودشان توانمند شوند و باید در تمام مسائل اجتماعی و تصمیمات در این حوزه مشارکت داشته باشند و از طرفی شهرداری و سایر نهادها نیز باید تنها نقش نظارتی را در این بخش ایفا نمایند.
وی ادامه داد: اگر شهروندان در تصمیمات مشارکت نداشته باشند فعالیت های اجتماعی به هیچ عنوان اثر بخش نخواهد بود.
فرماندار مشهد با اشاره به بافت آپارتمان نشینی منطقه ۱۰ مشهد گفت: با توجه به اینکه در منطقه ۱۰ مشهد آپارتمان های زیادی وجود دارد باید شهروندان این منطقه مهارت های کنار هم زندگی کردن را بیاموزند تا از بروز مشکل جلوگیری شود
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۰۳۹۲۶۳۶۳


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.