لزوم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به سهام عدالت از سوی دولت

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به سهام عدالت از سوی دولت تصریح کرد: این موارد از سوی کمیسیون اقتصادی پیگیری می‌شود.

لزوم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به سهام عدالت از سوی دولت

به گزارش ممتاز نیوز، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در نشست با اعضای هیئت مدیره کانون سهام عدالت ضمن تشکر از پیگیری های اعضای هیئت مدیره کانون سهام عدالت بیان کرد: در سال های اخیر تلاش ما بر صیانت از منافع دارندگان سهام عدالت در مالکیت، سود پرداختی و حضور در مجامع و اثرگذاری در تعیین مدیران مرتبط با شرکت های سهام عدالت بوده است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت ضوابط و مقررات مربوط به سهام عدالت تصریح کرد: این موارد از سوی کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه حضور نمایندگان سهام عدالت در شورای عالی بورس طبق مقررات پیگیری خواهد شد، افزود: در موضوع شرکت سپرده گذای مرکزی مقرر شد پیگیری لازم از سوی کمیسیون اقتصادی در راستای اجرای سامانه مربوط به افرادی که دارنده سهام بوده و از دنیا رفته اند، در دستور قرار بگیرد و در سال آینده مالکیت به وارثان منتقل شود.

وی اظهار داشت: آمادگی کمک به اقدامات اداری در راستای واگذاری های جدید براساس مصوبات مجلس (در صورت تائید شورای نگهبان) را داریم.

پورابراهیمی تصریح کرد: موضوعات مربوط به منابع متعلق به سهام عدالت باقی مانده در سازمان خصوص سازی را با جدیت پگیری می کنیم زیرا این منابع متعلق به مردم است که به دلیل عدم وجود کد شناسایی نمی تواند این منابع بلوکه شود و باید سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: باید فهرست افراد مشمول سود سهام عدالت که به دلیل عدم کد شناسایی پرداخت ها انجام نشده وعدد قابل توجهی است، توسط سازمان خصوصی سازی اخذ و انتقال منابع به صاحبان آنها عملیاتی شود.

شایان ذکر است نشست مشترک رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعضای هیئت مدیره کانون سهام عدالت به منظور بررسی مشکلات و مسائل سهام عدالت در کشور و برنامه ریزی در این زمینه برگزار شد.

در این جلسه اعضای هیئت مدیره کانون سهام عدالت از رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای صیانت از جایگاه قانونی سهامداران در کشور در سال های اخیر قدردانی کردند.

همچنین در این نشست از ورود کمیسیون اقتصادی درباره اقدامات دولت قبل در تصدی مسئولیت های سهام عدالت در استان ها قدردانی شد.

بنابراین گزارش، از جمله موضوعات مطرح شده دیگر در این نشست لزوم رعایت قانون و ضوابط مقررات مربوط به سهام عدالت از سوی دولت، لزوم تعیین نماینده از طرف سهام عدالت در شورای عالی بورس، واگذاری سهام عدالت جدید به متقاضیان در سال آینده از سوی کانون سهام عدالت و تعریف سامانه برای تعیین تکلیف وضعیت مالکیت سهام افرادی که از دنیا رفته اند، بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.