لزوم همسویی لایحه جامع وکالت با استاندارهای بین‌المللی

فروردین ۱۴۰۳

کشاورز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا گفت: به نظر می‌رسد حذف اشکالات و افزودن بعضی موارد به لایحه جامع وکالت، این لایحه را به استانداردهای بین‌المللی وکالت در دعاوی نزدیک‌تر خواهد کرد.

“بهمن کشاورز” رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با لایحه جامع وکالت اظهار داشت: اشکالات و ایرادات لایحه‌ جامع وکالت به نحوی است، که بحث حق دفاع و استقلال وکیل و وکالت را عملا منتفی می‌کند، اما این در حالی است که متن اصلاح شده این لایحه که در کمیسیون دولت مطرح شد، دارای اشکالات کمتری است.
 
وی ادامه داد: طرح نمایندگان در ارتباط با لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس است، که ایرادات بسیار کمتری دارد و بیشتر به متن لایحه اصلاحی نزدیک است.   
 
کشاورز افزود: به نظر می‌رسد تلفیق دو متن فوق‌الذکر و حذف اشکالات و افزودن بعضی موارد، لایحه جامع وکالت را به استانداردهای بین‌المللی وکالت در دعاوی نزدیک‌تر خواهد کرد، چرا که  آنچه مسلم است در دنیای امروز وکالت دولتی و حکومتی پذیرفته نیست.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلا در پایان گفت: اولین اشکال عدم حضور وکیل و کانون وکلای مستقل فرار سرمایه‌های داخلی و عدم تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در کشور است، چرا که جدی نبودن حق دفاع چه در زمینه‌های مدنی و چه کیفری، امنیت را از بین می‌برد.  
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.