لزوم کمک های مالی جهت حفظ و حراست آثار عکاسان دفاع مقدس

در بیانیه هیات داوران نمایشگاه لحظه‌های جاودانه عنوان شد:

عصر روز گذشته در مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس لحظه‌های جاودانه بیانیه هیئت داوران با اشاره به لزوم کمک های مالی جهت حفظ و حراست و به روز نمودن آثار عکاسان زمان دفاع مقدس قرائت شد.

به گزارش هنرآنلاین متن بیانیه به این شرح قرائت شد:

بی تردید یکی از وقایع مهم و تأثیر گذار بر روند انقلاب اسلامی که روزهای آغازینش را در ول وله شیرین پیروزی می‌گذراند، حمله گسترده رژیم بعث عراق به مرزهای کشور نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. این شوک چنان سخت و گزنده بود که شاید هیچگاه به ذهن کسی خطور نکرد که ۸ سال از بهترین روزها، بهترین فرزندان و بهترین فرماندهان این مرز و بوم را به کام خود کشد و این ملت غیور را در دفاع مقدس از جان و مال و کشور خود درگیر نماید.

در فضای فرهنگی آن دوران مفاهیمی همچون ایثار، فداکاری، رشادت، جوانمردی و شهادت و … عینیت یافته و ملموس شدند. فرهنگی که اسوه‌هایی از مقاومت و ایثار را متولد کرد که تا نسل‌ها ستارگان پرفروغی باشند در ظلمت دنیای مدرن وبتوانند راهنما و هدایت‌گر باشند.

در این میان یکی از رسالت‌های بزرگ جامعه هنری ثبت و ضبط این برهه تاریخی و برگی ارزنده از زمان گذرای این مرز و بوم بود. در این میان عکاسان همانند برادران همرزمشان دست به دوربین شده و به مثابه اسلحه ای واقع‌گرا بتوانند این لحظات را در تاریخ جهان ماندگار کنند.

نزدیک سه دهه از آن روزها می‌گذرد. وقتی عکس‌ها و خاطرات آن دوران را مرور می‌کنیم، آنچه نمایان می‌شود فراز و نشیب یک زندگی تمام عیار است، زندگی با همه سختی‌ها، تلخی‌ها، شادی‌ها و زیبائی‌ها.در این هشت سال لحظه‌هایی رخ نمود جاودانه و آنچه باقی ماند ترنمی ماندگار از این لحظه‌های جاودانه است.

هیأت داوران مرکب از سیدعباس میرهاشمی، سعید صادقی، محمود عبدالحسینی، امیرعلی جوادیان و جاسم غضبانپور ضمن تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در اولین نمایشگاه عکس دفاع مقدس بر خود واجب می داند که موارد ذیل را اعلام نماید:

• لزوم کمک های مالی جهت حفظ و حراست و به روز نمودن آثار عکاسان زمان دفاع مقدس که با جان بر کف نهادن این سندهای تاریخی را برای آیندگان ثبت نمودند که بسیاری از آنان هم امروز در کنار ما نیستند،یادشان گرامی باد

• لزوم برنامه ریزی مدون برای دومین نمایشگاه عکس دفاع مقدس در برگزاری باشکوه تر و مدت زمان بیشتر جهت جمع آوری آثار پس از جنگ که همواره یاد وخاطره آن روزگاران را زنده می‌کند

• لزوم نگاه ویژه نسل جوان عکاس به مسائل و موارد پس از جنگ که جزو یادگارهای ماندگار یک ملت و همواره در تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این کشور پهناور تأثیر گذار بوده است

بر این اصل و با نگاه مستند گونه این دواران از مجموع ۹۲۰ اثر از ۲۱۸ عکاس مجموعا ۴۰ اثر در بخش رقابتی انتخاب و از سوم مهرماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش در آمد و از این میان افراد ذیل شایسته گان تقدیر وهمچنین برگزیدگان اولین نمایشگاه عکس دفاع مقدس با عنوان لحظه های جاودانه گردیدند.

انتهای پیام/۳۱

.
.


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.