لزوم گسترش همکاری‌های ایران و عربستان برای رفع تنش‌های منطقه

۳۱اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: گسترش روابط دو کشور ایران و عربستان سبب کاهش تنش‌های منطقه می‌شود.

“احمد بخشایشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان گفت: سفر مقامات کشورمان به عربستان در راستای حل مسائل منطقه، جهان اسلام و ارتقاء روابط دو کشور بوده که  این رابطه می‌تواند در حوزه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گسترش پیدا کند.

وی افزود: دو کشور ایران و عربستان، پیش از انقلاب اسلامی تاکنون با یکدیگر رقابت و همکاری داشته اما اگر این همکاری‌ها گسترش یابد، می تواند امنیت منطقه را به دنبال داشته باشد.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: دیدار مقامات دو کشور برای تبیین مواضع بوده و عربستان می‌تواند با همکاری با ایران تنش‌های موجود در منطقه را کاهش دهد.

بخشایشی تصریح کرد: عربستان سعودی در حال حاضر در بحران سوریه از یکسو نقش ناظر بی طرف را پیش گرفته اما از سوی دیگر از تکفیری‌ها حمایت می‌کنند و این در حالی است که تکفیری‌های جبهه النصره تمایل زیادی به عربستان نشان نمی‌دهند بنابراین سفر وزیر امور خارجه کشورمان در جهت حل بحران سوریه و ناآرامی‌های منطقه صورت گرفت.

وی ادامه داد: ایران همواره حامی دولت و ملت سوریه بوده و کشورهای عربستان و ترکیه خواهان حل مسئله سوریه می باشند اما به گونه‌ای که در مواضعشان نسبت به سوریه شکست نخورند و حاصل آن برد برد باشد.

این کارشناس سیاست خارجی خاطرنشان کرد: بعضی کشورهای منطقه از همان ابتدا اعلام کردند که بشار اسد باید کناره‌گیری کند اما اکنون در این مسئله مستأصل شده‌اند که چه کاری انجام دهند و چگونه مشکل را حل کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.