لس اندس: روحانی طرفدار مذاکره مستقیم با امریکاست

پایگاه اسپانیولی زبان “لس اندس” (LosAndes) طی گزارشی به انتخابات ایران توجه نشان داده است.

 این منبع به تأیید نشدن صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی از سوی شورای نگهبان اشاره می کند و می نویسد: «در مورد رد صلاحیت رفسنجانی، شاهد واکنش سریعی از جانب او نبودیم. یکی از دختران او که در ماه مارس پس از گذشت شش ماه از زندان آزاد شد (فائزه) به تماس های تلفنی پاسخگو نبود… البته از نظر خود رفسنجانی نیز تلاش جدیدی برای به دست گرفتن سمت ریاست جمهوری در سن ۷۸ سالگی، نه تنها به لحاظ فیزیکی غیرممکن به نظر می رسید، بلکه دلایل سیاسی نیز در آن دخیل بود. ردصلاحیت او به نوعی رد عقاید او در زمینه اقتصاد لیبرال و آزادی های بیشتر بود.»

 لس اندس از تأیید نشدن صلاحیت کاندیدای معرفی شده از جانب رئیس جمهور احمدی نژاد نیز یاد می کند و از قول آقای مشایی متذکر می شود: «با این تصمیم گیری مخالفت خواهم کرد. در مورد نامزدی من ظلم شده و ازطریق رهبری آن را حل خواهم کرد.»
این پایگاه اسپانیولی زبان در نهایت ضمن اشاره به تعدد نامزدهای اصولگرا و احتمال شکسته شدن آرای آن ها، خاطرنشان می کند: «اگر شرایط به همین منوال پیش رود، یکی از نامزدها، احتمالاً حسن روحانی که دارای رابطه نزدیکی با رفسنجانی است، تلاش خواهد کرد تا آرای دو نامزد ردصلاحیت شده را به نفع خود جمع کند. روحانی آشکارا اظهار داشته که در صورت انتخاب، مذاکرات مستقیمی را با ایالات متحده آغاز خواهد کرد؛ و این موضوع از موضوعات پرطرفدار در میان رأی دهندگان ناراضی شهرنشین محسوب می شود.»

نوشته لس اندس: روحانی طرفدار مذاکره مستقیم با امریکاست اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.