لشکر‌کشی فرانسه به مالی، با هدف غارتگری است

۱۸ام بهمن ،

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، تهاجم نظامی فرانسه به خاک کشور آفریقای مالی را غارتگری منابع عظیم معدنی این کشور عنوان کرد.

محمد‌حسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با یادآوری تهاجم نظامی فرانسه به کشور آفریقای مالی، گفت: هدف از جنگ در مالی مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و درخواست دولت‌ مالی مطرح می‌شود، اما این درحالیست که هدف اصلی تهاجم نظامی فرانسه تسلط بر منابع‌معدنی و ثروت‌های طبیعی این کشور است، چراکه مالی کشوری وسیع و دارای ذخایر فراوان طلا، اورانیوم و پلاتین است.

وی در ادامه افزود: کشور فرانسه به بهانه‌ ایجاد امنیت در کشور مالی درصدد است تا با دستیابی به منابع معدنی غنی این کشور، بتواند مشکلات اقتصادی خود را حل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه کشورهای غربی به ویژه فرانسه و آمریکا با بهره‌برداری از اختلاف بین دولتهای آفریقایی درصدد تسلطه بر منابع عظیم طلا و اورانیوم کشور مالی می باشند، تصریح کرد: کشورهای آفریقایی و به ویژه اتحادیه آفریقا باید برقراری امنیت در این قاره را بر عهده خود گیرند و لازم است اتحادیه آفریقا نیز موضع‌گیری جدی نسبت به این اقدام فرانسه اعمال کند و مانع از تجاوز آنها به خاک کشورمالی شود.

آصفری با تاکید بر اینکه فرانسه بیش از یک قرن است که آفریقا را مستعمره خود می‌داند، گفت: فرانسه در مالی به دنبال اهداف استعماری خود می‌گردد.

گفتنی است؛ نیروهای نظامی فرانسه طی هفته‌های اخیر با بهانه مبارزه با شاخه‌ای از گروهک تروریستی القاعده در کشور آفریقایی مالی، این کشور را مورد تهاجم نظامی خود قرار داده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.