لشکرکشی فرانسه به مالی نقض آشکار حقوق‌بشر است

۱۱ام بهمن ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: لشکرکشی فرانسه به مالی به بهانه مبارزه با تروریسم توجیه‌پذیر نبوده و نقش آشکار حقوق‌بشر است.

حسن عابدینی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بیان‌اینکه لشکرکشی فرانسه به مالی در چارچوب سیاست‌های استعمارگرانه این دولت در قاره آفریقا صورت گرفته است، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر دولت فرانسه به ایجاد پایگاهی نظامی در قاره آفریقا پرداخته است که حتی تحت سلطه‌گری‌های خود به تغییر زبان مردم این کشورها هم رحم نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت اولاند بدون هیچ گونه مصوبه‌ای از مجلس دولت فرانسه و با اختیار خود به مالی لشکر کشی کرده است، تصریح کرد: لشکرکشی نظامیان فرانسه به سرزمین مالی در حالی شکل گرفته است که هیچ گونه مجوز قانونی از سوی نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل صادر نشده است.

وی افزود: در حالی که بهانه لشکر کشی نظامیان دولت فرانسه به مالی برای مقابله با تروریست‌های این کشور صورت گرفته اما این دولت با کمک‌های نظامی و تسلیحاتی بر شورشیان کشورهای منطقه از جمله سوریه به سردادن شعارهای حقوق بشر می‌پردازد.

عابدینی با تاکید بر اینکه سیاست‌های دوگانه دولت فرانسه در جنگاوری و استعمارگری در کشورهای آفریقایی توجیه پذیر نیست، اظهار داشت: سیاست‌های دوگانه فرانسه به گونه‌ای است که در مالی علیه شورشیان این منطقه و در سوریه با کمک‌های تسلیحاتی و تجهیزات نظامی به تروریست‌ها علیه حاکمان این دولت‌ها اقدام می‌کند.

این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به نظام لیبرال دموکراسی مبتنی بر سرمایه سالاری دولت فرانسه خاطر نشان کرد: این نظام سلطه‌گر با حفظ منافع خود به دخالت در امور کشورهای منطقه می‌پردازد که به هیچ‌وجه قانونی نیست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.