لطیفی بعداز«ساخت ایران»سراغ یک سریال تاریخی میرود

محمد حسین لطیفی با ساخت سریال جدید خود با نام «هنگام بیداری» قحطی بوشهر در سال های پس از جنگ جهانی اول را در قالب سریالی ۱۳ قسمتی به تصویر می کشد. این سریال به تهیه کنندگی محمود غلامی و…

محمد حسین لطیفی با ساخت سریال جدید خود با نام «هنگام بیداری» قحطی بوشهر در سال های پس از جنگ جهانی اول را در قالب سریالی ۱۳ قسمتی به تصویر می کشد.

این سریال به تهیه کنندگی محمود غلامی و به سفارش سازمان هنری رسانه ای «اوج» تولید می شود و ماجراهای آن در حدود ۱۰۰ سال پیش اتفاق می افتد.

روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج اعلام کرد، قصه ی این سریال طی مدت زمانی هفت ماهه اتفاق می افتد و برخلاف اخبار منتشر شده در برخی سایت ها، موضوع این سریال زندگی رییسعلی دلواری نیست و قصه سریال وقایع بوشهر و دلوار پس از شهادت رییسعلی دلواری و حماسه عاشورایی مردم خطه جنوب علیه بیگانگان و به ویژه دولت بریتانیا را روایت می کند.

قصه این سریال از جایی آغاز می شود که انگلیسی ها قصد دارند پس از شهادت رییسعلی دلواری و در شرایطی که حکومت مرکزی ایران دچار ضعف شده و قوای نظامی ایران نیز دچار اضمحلال شده، محموله بزرگی از گندم را به شکل مخفیانه از ایران خارج و از طریق بندر بوشهر بارگیری کنند. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که یک سوم از جمعیت پانزده هزار نفری بوشهر به دلیل کمبود نان در حال مرگ هستند.

داستان این سریال در چند جغرافیای متفاوت روایت می شود. شهر بوشهر، شهر شیراز، سواحل جنوبی و جزایر جنوبی ایران محل هایی است که وقایع اصلی داستان در آن رخ می دهد.

بخشی از این مکان ها محل تصویربرداری سریال «هنگام بیداری» خواهد بود و بخش هایی از سریال هم در شهرک سینمایی دفاع مقدس تصویربرداری خواهد شد. در این مکان دکورهای سریال هم اکنون در حال ساخت است. همزمان فیلمنامه ی اولیه سریال نیز زیر نظر محمد حسین لطیفی و توسط گروه نویسندگان، سکانس به سکانس در حال بازنویسی و تکمیل است.

سریال «هنگام بیداری» یکی از آثار در دست تولید تلویزیونی سازمان هنری ـ رسانه ای اوج است.

(www.isna.ir)

فرهنگ و هنر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.