لغو افزایش مالیات در فرانسه

سیبنا: افزایش مالیات بر افزایش ارزش سرمایه شرکت های نوپا در فرانسه هنگامی که فروخته می شوند، خشم صاحبان این شرکت ها وکارفرمایان را برانگیخته است.

شبکه خبری فرانس بیست و چهار (france 24)، درگزارش درباره افزایش مالیات بر افزایش ارزش سرمایه های منقول از سی و چهار و نیم درصد به شصت ونیم درصد خشم فعالان اقتصادی این بخش را برانگیخته است.

صاحبان این شرکت های جوان و نوپا با راه اندازی کارزاری اعتراضی در پایگاه شبکه اجتماعی فیسبوک ، صدای مخالفت خود را به گوش دولت رسانده اند .

اکنون به نظر می رسد دولت فرانسه در پی مخالفت کارفرمایان جوان که نام «کبوتران» را برخود نهاده اند ،در این تصمیم خود تجدید نظر کند.

پی یر موسکوویسی وزیر اقتصاد فرانسه در گفتگو با رادیو فرانس اینتر گفت هنگامی که اقدامی خوب اندازه گیری نشده باشد باید درباره آن گفتگو صورت گیرد و احتمالا آن اقدام یا تصمیم اصلاح شود.

اقتصاددانان اما می گویند افزایش مالیات بر افزایش ارزش سرمایه به طور کلی اقتصاد کشور را تهدید می کند. ژان فرانسوا روبو ، اقتصاددان در این باره می گوید وقتی این مالیات ها افزایش یابد دیگر شرکت ها محصولات وخدمات خود را نمی فروشند و این باعث انسداد کلی در اقتصاد می شود و این هم به ضرر شرکت ها وهم به ضرر اشتغالزایی در کشور تمام خواهد شد. وی افزود وقتی ما در کشورمان رشد اقتصادی نداریم باید کاری کنم چنین رشدی را به وجود آوریم ونه آنکه با اقداماتی مانع بیشتر رشد اقتصادی در کشور شویم.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.